Модната къща Burberry Group е напът да отпадне от британския показател FTSE 100, което ще сложи край на 15-годишното членство в индекса на сините чипове, съобщава Bloomberg.
Ударена от забавяне на търсенето в индустрията и колебливото обновяване на марката, акциите на компания се сринаха с една трета през последните три месеца. Това изпрати Burberry надолу в класацията на компаниите по пазарна капитализация, която компилаторът на индекси FTSE Russell използва, за да определя промени в индекса.
Преди тримесечното съобщение във вторник за временни промени в индекса пазарната капитализация на Burberry от 2,5 млрд. паунда (3,3 млрд. паунда) поставя компанията на 140-то място в индекса FTSE 350 на големите и средни акции на Обединеното кралство. Това е далеч под позицията, където трябва да бъде, за да запази мястото си във FTSE 100, от който е част от септември 2009 г. насам.
Burberry „изглежда като кандидат за изпадане от FTSE 100“, казва Сузана Стрийтър, ръководител на отдела за пари и пазари в Hargreaves Lansdown.
Burberry беше силно засегната от забавянето на търсенето, обхванало луксозната индустрия, особено на изключително важния китайски пазар. Наскоро британската компания отправи предупреждение и за печалбата. Групата не е отговорила веднага на искането за коментар.
Неволите се трупат от дълго време.
Известна с шлиферите си с отличителна карирана подплата, усилията на Burberry да направи марката по-престижна, за да се конкурира с френските къщи за висша мода като Louis Vuitton и Hermes, не успяват да постигнат успех сред потребителите. Честите промени в ръководството също не помагат, като компанията смени последния си главен изпълнителен директор едва миналия месец.
Трудностите на бранда да намери резонанс сред купувачите, особено в притиснатия от инфлацията сегмент на потребители, стремящи се към по-висок клас продукти, са придружени от спадащи продажби. Акциите на компанията се представят значително по-слабо в сравнение с тези на други производители на луксозни стоки, които също се опитват да обновят своите марки. Книжата на собственика на Gucci Kering и на германската Hugo Boss са поевтинели, съответно, с 35% и 42% тази година.
Под натиск
„Аргументът за инвестиция на Burberry остава под натиск, тъй като марката сега се насочва към неизследвана територия на преструктуриране. Същевременно тя не се отказва от усилията си да се позиционира като „истинска луксозна“ марка“, пише анализаторът на UBS Group Зузана Пуш в бележка миналия месец след предупреждението за печалба на компанията и спирането на дивидентите.
Според насоките на FTSE Russell дадена акция ще бъде премахната от FTSE 100, ако пазарната ѝ капитализация се класира на 111-та или по-ниска позиция сред допустимите акции към момента на повторното балансиране, а всички, които се изкачат до 90-а позиция или нагоре, се присъединяват към индекса.
Силен претендент да замени Burberry е застрахователната компания Hiscox, казва Стрийтър от Hargreaves Lansdown. Hiscox е сред най-високо класираните акции, които все още не са членове на индекса, показват данните на Bloomberg.
Окончателните промени в индекса ще бъдат обявени на 4 септември след затварянето на европейските пазари.