„Спиди“ АД отчита 24% ръст на приходите за първата половина на 2024 г. в сравнение с първата половина на 2023 г., според индивидуалния отчет на дружеството за второто тримесечие, публикуван на сайта x2news.com.
Увеличението е заради ръста на обработените пратки за периода и вливането на „Геопост България“ и „Рапидо“ в „Спиди“.
Приходите от вътрешния пазар формират малко над 70% от общите приходи на компанията, или 124,6 млн. лева, като нарастват с 12% на годишна база. Приходите от външните пазари са за над 27%, или 48,1 млн. лева, като се увеличават с почти 73% на годишна база.
Превозените пратки за полугодието са 28,8 млн. броя, което е с 32% повече в сравнение с предходната година.
Общите разходи на куриерската компания за периода януари-юни 2024 г. възлизат на над 154,7 млн. лева в сравнение със 125,4 млн. лева за януари-юни 2023 г. Основните разходи са за подизпълнители и възнаграждения, които формират близо четири пети от оперативните разходи.
За полугодието разходите за подизпълнители са в размер на 80 млн. лева при 60 млн. лева година по-рано, или се увеличават с над 33%. Ръстът им е свързан с увеличението на броя на обработените пратки.
Разходите за възнаграждения нарастват с 16,5%, до 39,4 млн. лева в сравнение с 33,8 млн. лева година по-рано.
Разходите за материали се понижават с 9% до 5,7 млн. лева за полугодието от 6,3 млн. лева година по-рано. Спадът е свързан с намалението на цените на горивата в сравнение с предходната година и увеличаването на дела на доставките от/до офис на компанията, а не адреси на клиенти. Горивата формират около половината от разходите за материали.
„Спиди“ отчита печалба за близо 23,2 млн. лева към края на юни при 15,3 млн. лева година по-рано, или с над 51% повече на годишна база.
Акциите на дружеството поскъпват с над 68% в последната година, а пазарната му капитализация достига близо 990 млн. лева.
Свързани компании: