Продажбите на „Алкомет“ АД до голяма степен се възстановяват през първото тримесечие на годината благодарение на валцовите продукти. Разходите на дружеството остават стабилни за отчетния период и то отчита загуба за тримесечието, според индивидуалния отчет, публикуван на сайта x3news.com.
Ръст се отчита при производството и продажбите на валцова продукция. При пресовата продукция като цяло е реализиран спад и при продажбите, и при производството. Заради търсенето, свързано с енергийната ефективност обаче, има ръст при боядисаните и стандартните профили, както и при продуктите за соларната и автомобилната индустрия, посочват от компанията.
Германия, САЩ, Полша и Италия остават водещите пазари на „Алкомет“ и през първото тримесечие. Около 85% от продажбите се реализират в Европа, вкл. и на българския пазар (малко над 3% от общите продажби на компанията).
Производство и продажби
Произведеният алуминиев прокат от леярния цех на дружеството за първото тримесечие на 2024 г. е 20 689 метрични тона, което е с около 48,5% повече в сравнение със същия период на 2023 г.
Произведената валцова и пресова продукция за отчетния период е 18 700 метрични тона, което е с около 45% повече в сравнение с първото тримесечие 2023 г.
Продажбите на пресовите продукти спадат за отчетния период с близо 11% на годишна база заради високите складови наличности и забавеното търсене. Дружеството отчита почти 76% ръст на продажбите на боядисани профили и 8% ръст при стандартните профили, но те не компенсират общия спад.
При валцовите продукти през първото тримесечие продажбите нарастват с над 56% на годишна база. При листата и лентите е отчетено увеличение от съответно 175,7% и 169,3%, следвани от домакинското фолио с ръст от 36,5%. Военният конфликт между Израел и „Хамас“ и създалите се логистични затруднения за доставка на продукти от по-далечни дестинации е предпоставка за засилен интерес към европейските производители, в това число и „Алкомет“, посочват от компанията.
Финансово представяне през първото тримесечие
„Алкомет“ отчита спад на продажбите от 3% на годишна база към края на март до над 134,4 млн. лева в сравнение с над 139 млн. лева година по-рано.
Общите приходи, в които влизат финансиранията от правителството (за реализация на различни проекти например) и положителните разлики от промяна на валутните курсове, възлизат на почти 134,7 млн. лева при над 139,1 млн. лева към края на март 2023 г.
Общите разходи на дружеството за първото тримесечие възлизат на 136,3 млн. лева при 136,5 млн. лева за първото тримесечие на 2023 г. Разходите за материали нарастват с 18% на годишна база до почти 89,9 млн. лева при 76,1 млн. лева година по-рано. Разходите за външни услуги се повишават с 21% до 5,2 млн. лева от 4,3 млн. лева, а за персонал – с над 23% до над 13,2 млн. лева от 10,7 млн. лева.
Разходите за лихви са с над 15% повече – над 1 млн. лева от малко под 900 хил. лева, към края на март в сравнение с края на март 2023 г.
„Алкомет“ отчита загуба в размер на близо 1,7 млн. лева за тримесечието при над 2,3 млн. лева печалба за първото тримесечие на 2023 г. Паричните средства на дружеството за периода са за малко под 5,9 млн. лева.
В последната година акциите на „Алкомет“ поевтиняват с над 9%, а пазарната капитализация достига почти 125,7 млн. лева.
Свързани компании: