Акциите на японския автомобилен концерн Toyota Motor Corp. се сблъскват с най-много къси продажби в Азия през февруари сред компаниите с голяма капитализация, изпреварвайки книжата на Takeda Pharmaceutical, съобщава Ройтерс, цитирайки доклад на консултантската фирма Hazeltree.
Късата продажба е залог за поевтиняване книжата на дадена компания.
Американският производител на електрически автомобили Tesla остава на първо място в САЩ по отношение на броя къси продажби, докато групата за луксозни стоки LVMH е лидер в това отношение в региона на Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА), запазвайки първото място за шести пореден месец.
Няколко нови компании се присъединяват към списъка в Америка, включително производителя на сървъри с изкуствен интелект (ИИ) Super Micro Computer, медийната група Comcast Corp. и банките Capital One Financial Corp. и Wells Fargo.
По отношение на компаниите със средна пазарна капитализация акциите на производителя на влакове Alstom и разработчика на чипове Wolfspeed Inc. отчитат най-много къси продажби съответно в ЕМЕА и Америка.
В Азиатско-тихоокеанския регион компанията за електроника Ibiden Co. е лидер сред фирмите със средна пазарна капитализация по отношение на късите продажби, следвана от производителя на компютри Daifuku Co.