„Телематик Интерактив България“ АД увеличава средномесечния брой на активните клиенти през първото полугодие, което подкрепя увеличението на приходите на дружеството, вижда се от консолидирания му отчет, публикуван чрез БФБ-София.
През първата половина на годината средномесечният брой на активните клиенти се увеличава с 32% на годишна база до близо 94 500 души в сравнение с над 71 300 души година по-рано.
Заради увеличаването на броя клиенти пада обаче средният приход от клиент до 96 лева към края на юни при 107 лева година по-рано, което е с 10% по-малко на годишна база. Коефициентът на отпадане – съотношението между броя на отпадналите и активните играчи през месеца, също нараства – двойно до 4% от 2% миналата година, тъй като в по-голямата клиентска база има и играчи с по-ниска активност.
Дружеството увеличава приходите си от основна дейност към края на юни почти до 56,9 млн. лева при 47,2 млн. лева към края на юни 2022 г., или с 20,5% на годишна база.
По-голямата част от тези приходи – 88%, се формират от казино игри. Постъпленията от казино игри нарастват с 22,6% към края на юни до почти 50,1 млн. лева от 40,8 млн. лева година по-рано.
Приходите от спортни залози на „Телематик“ намаляват през първата половина на годината с 1,3% в сравнение с първата половина на 2022 г. до 4,2 млн. лева от 4,3 млн. лева. Компанията обяснява понижението със смяната на платформата за онлайн залози.
С над 28% до над 2,5 млн. лева от 2 млн. лева растат приходите от предоставяне на игрално съдържание заради повечето сключени договори за партньорства и предоставяне на съдържание на нови сайтове и пазари. Стартиралата в края на месец май дейност в Перу генерира минимални приходи и няма значимо отражение на финансовите резултати, посочват от компанията.
Общите разходи на дружеството нарастват с почти 25% на годишна база и към края на юни достигат близо 44 млн. лева при над 35,2 млн. лева към края на юни миналата година.
Най-голям дял в отчетените от дружеството разходи заемат разходите за доставчици на игри, реклама, платежни услуги и данък по Закона за хазарта – те формират 85% от оперативните разходи на дружеството.
Компанията е платила над 11 млн. лева такси по Закона за хазарта за полугодието при 9,2 млн. лева година по-рано, или с над 20% повече на годишна база.
Разходите за доставчици на игри – външни доставчици, с които компанията е сключила договори на базата на споделяне на приходите, нарастват с почти 32% за отчетния период до 8,8 млн. лева от 6,7 млн. лева година по-рано.
Разходите за реклама и маркетинг се увеличават с 6% до почти 9 млн. лева от 8,4 млн. лева, разходите за платежни услуги са с 14,5% повече до 5,1 млн. лева от 4,4 млн. лева, а разходите за персонал скачат с почти 49% до над 4,4 млн. лева от 2,9 млн. лева.
Дружеството отчита нетна печалба в размер на над 12,2 млн. лева за периода януари-юни при 11,1 млн. лева година по-рано, което е с 10,5% повече на годишна база. Компанията увеличава нетния паричен поток от оперативна дейност до над 11,8 млн. лева при 10,7 млн. лева година по-рано, а паричните средства и еквиваленти намаляват до 31,96 млн. лева от над 37 млн. лева година по-рано, или с 13,8% на годишна база. Дружеството е инвестирало близо 30 млн. лева през полугодието, като инвестициите в инструменти на паричния пазар са за над 60 млн. лева и носят по-висока доходност в сравнение с депозитите.
В последната година акциите на „Телематик“ поскъпват с 3,5%, а пазарната капитализация надвишава 190,5 млн. лева.
Свързани компании:
преди 1 година Хазартът трябва да бъде ако не напълно забранен, поне ограничен до абсолютния минимум. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Телематика продължава да се развива с над 20% увеличение на приходите като перспективата е да се превърне в международна компания. Това.й гарантира поддържането на този растеж и през следващите години отговор Сигнализирай за неуместен коментар