Продажбите на „Софарма“ през второто тримесечие забавят ръста си в сравнение с второто тримесечие на 2022 г. Дружеството обяви предварителни данни, според които вътрешните продажби оказват основен натиск върху общия резултат, за разлика от износа, който расте силно.
Продажбите за Русия и Украйна заемат най-голям дял от износа на компанията, а тези в Молдова и Беларус отчитат най-силен ръст, посочва се в междинния доклад за дейността на компанията, който е част от индивидуалния ѝ отчет за второто тримесечие. Документите са публикувани в Бюлетин Investor.
Фармацевтичната фирма обявява спад на продажбите в България към края на юни. Според данни на IQVIA дружеството към края на полугодието заема 2,18% от общия обем на българския фармацевтичен пазар в стойност, което го поставя на 14-та позиция. Делът на продажбите на „Софарма“ в натурално изражение е 7,62%, което поставя компанията на втора позиция.
Финансово представяне през второто тримесечие и за полугодието
Продажбите на „Софарма“ само за второто тримесечие са за 70,529 млн. лева при 67,354 млн. лева година по-рано. Увеличението на годишна база е малко под 5% при почти 41% година по-рано. В сравнение с първото тримесечие ръстът е от 6,34%.
За полугодието фармацевтичната компания отчита продажби в размер на 136,848 млн. лева в сравнение със 113,228 млн. лева за същото полугодие на миналата година, което е с почти 21% повече.
Компанията отчита общи приходи в размер на 140,876 млн. лева към края на юни на индивидуална основа при 116,927 млн. лева година по-рано.
Дружеството увеличава разходите до общо 99,17 млн. лева към края на юни в сравнение с 89,72 млн. лева към края на юни 2022 г., или с 10,53% на годишна база. Увеличават се разходите по всички основни пера – малко над 5% е повишението при разходите за материали, малко над 34% е ръстът при разходите за външни услуги, а с почти 23% нарастват разходите за персонал.
Компанията отчита нетна печалба в размер на 37,121 млн. лева към края на юни в сравнение с 23,618 млн. лева година по-рано, което е с малко над 57% повече на годишна база.
Акциите на дружеството поскъпват с 39% за една година, а пазарната капитализация достига почти 741,4 млн. лева.