„Бии Смарт Текнолоджис“ АД, компанията зад платформата „Истински мед“, стъпва на пазара в Румъния.
Дружеството е направило първите си стъпки на румънския пазар още през миналата година, когато са осъществени първите директни и B2B продажби, обясни Сергей Петров от компанията по време на онлайн среща с инвеститори.
Назначени са и четирима души в северната ни съседка, които засега работят почасово, търси се още един човек за административни функции. Работи се с четирима пчелари, като към тях ще се присъединят скоро още шестима. Компанията, която ще оперира в северната ни съседка, е в процес на основаване.
Що се отнася до Германия, която при IPO-то на дружеството беше посочена като приоритетен чужд пазар, Сергей Петров обясни, че страната се е оказала „висока топка“, която ще изисква изразходване на твърде много капитал. Причината – сегментираният пазар, от който е по-трудно да се получи дял, така че там компанията ще влезе, когато е сигурна, че пазарът ще я приеме.
Приоритети
Компанията залага три основни приоритета за тази година: развитие на румънския пазар, увеличаване на пазарния дял в България и създаване на ESG продукт за бизнес клиентите.
Тази година вероятно дружеството ще вземе кредитна линия за снабдяване със суровина в края на пчеларския сезон. Не се планира обаче набиране на нови средства през пазара.
Дружеството продължава да разширява екипа си. В момента в компанията работят 14 души. През 2022 г. в България са наети 4 нови служители. Търсят се още двама за продажби и един за обслужване на клиенти.
Компанията работи и върху нова версия на BeeBot – едно от устройствата ѝ за наблюдение на кошерите и пчелните семейства. Новите устройства са с 40-60% по-евтини, което ще позволи да се отворят към по-широк пазар, коментира още Сергей Петров.
Основни показатели
„Бии Смарт Текнолоджис“ ще публикува неодитирания си отчет до края на този месец, а одитираният – през март. Дружеството все още е на загуба, но приходите през 2022 г. се увеличават с 85% в сравнение с 2021 г. до 919 хил. лева.
За тази година само от българския пазар се очаква приходите да достигнат около 700 хил. евро ((1,3 – 1,4 млн. лева), както и компанията да отчете печалба през последното тримесечие, допълни Сергей Петров.
През миналата година компанията е привлякла 9 нови пчелари, като общият брой, с които работи, е вече 28. Изкупен е почти 63 тона мед и са продадени над 107,8 хил. буркана с мед.
Що се отнася до продуктите за директни клиенти, дружеството е увеличило цените на абонаментите и е разнообразило портфолиото си от продукти (например с прополис за деца и различни пакети). Корпоративните клиенти се увеличават с 40%, осиновените кошери са вече 184, а стойността на една сделка нараства с 85%.
Дружеството през миналата година основа фондация, която управлява дарения. Те се насочват и към пчеларите, и към институции, например домове за възрастни хора.
Проектът за пчеларски университет е установено, че има икономически потенциал. Първото му издание е с над 300 кандидата за обучение, което е завършено докрай от 30 души. Курсът тази година е започнал наскоро и са записани 52 души. Приходите от тази инициатива през миналата година са 20 хил. лева при ограничена реклама.
Дружеството развива и научен проект вече четвърта година съвместно с шест европейски университета. От него ще има възможност да се защитят с патенти системи, които да се превърнат в продукти.
Свързани компании: