Peloton Interactive
Друга звезда на пандемичните блокади, превърнала се в губещ, е Peloton. Загубвайки още миналата година голяма част от натрупаното през 2020 г., нови 78% от стойността на акцията изчезнаха през 2022 г. Сега цената е дори под тази на първичното публично предлагане през 2019 г.
Проблемите за компанията за спортни уреди не са свързани само с обръщането на тенденцията на търсенето. Компанията не можа да съкрати навреме достатъчно работни места и да се откаже от операции след призивите на активиста инвеститор Blackwells Capital LLC за смяна на главния изпълнителен директор и съосновател Джон Фоли, който в крайна сметка се оттегли от поста.
Анализаторите като цяло очакват поскъпване догодина, като средната ценова цел предполага 59% поскъпване през следващите 12 месеца.
Affirm Holdings
Проблемите на Peloton имаха ефект върху Affirm, компанията за кредити от типа „купи сега, плати после“, чиито приходи също бяха подкрепени по време на пандемията от партньоството между двете.
Акциите на компанията поевтиняха с над 90% от началото на годината.
След като преживяха бум по време на пандемията, фирмите от типа „купи сега, плати после“ са изправени пред растящи предизвикателства, включително повишените лихвени проценти, инфлацията и др. Това се отразява и на конкурентите – акциите на PayPal Holdings поевтиняха тази година с 64%, а тези на Block с 63%.
Target
Акциите на Target отбелязаха най-голямото си еднодневно понижение в стойността от Черния понеделник през 1987 г., след като намали прогнозата си за печалба през май, потъвайки с 25% и изтривайки голяма част от пандемичните ръстове.
Оттогава акцията не успява да се възстанови и с поевтиняване от началото на годината от 37% сега е напът да отчете най-голямото си годишно понижение, откакто Bloomberg започва да води статистика през 1980 г. Target и търговците на дребно се представят по-зле от S&P 500. Графика: Bloomberg
Както повечето търговци на дребно, Target усети удара от растящия инвентар и повишаването на разходите за продукция, труд и транспорт във времена на занижени потребителски разходи. През ноември компанията предупреди за спад на сравните продажби през настоящото тримесечие – първо понижение от пет години насам. Тя също така прогнозира и свиване на оперативната печалба до около 3% от приходите – приблизително половината на предишните очаквания.
Според анализатора на Citigroup Пол Лехуес ситуацията се очаква да остане волатилна за Target в краткосрочен план. Въпреки това неговата препоръка за акцията е „купи“. Нито един от над 35 анализатори, покриващи търговеца на дребно, няма препоръка за продажба на акцията, показват данни, събрани от Bloomberg.