Органът за наблюдение на пазарите на Европейския съюз (ЕС) обясни, че „етикет за качество“ за пазарните показатели ще помогне да се предотврати подвеждането на инвеститорите относно екологични, социални и управленски твърдения (ESG).
Пазарните показатели се използват от мениджърите на активи, за да избират инвестиции за клиенти, с което се насочват милиони евро към устойчиви фондове и проекти, но критериите зад тях варират значително, пише Ройтерс.
Липсата на ясно етикетиране „повдига въпроси относно включването на фирми с отрицателно екологично или социално въздействие в тези показатели“, казва се в изявление на Европейския орган за ценни книжа и пазари (ESMA), публикувано в петък.
Изявлението е в отговор на обществена консултация на Европейската комисия (ЕК) относно актуализирането на правилата за пазарните показатели.
Определянето на минимални методологични стандарти трябва да е в основата на етикетите за качество, посочват още от ESMA.
„ESMA вярва, че въвеждането на бенчмарк етикет на ЕС за ESG ще бъде допълнителен инструмент за подкрепа срещу т.нар. greenwashing (изграждането на фалшив екологично отговорен образ пред обществеността – б.ред.)“, посочва институцията.
Очаква се Комисията своевременно да представи предложения за промени в правилата, които вероятно ще се нуждаят от одобрение от Европейския парламент и държавите от ЕС.