Производителят и дистрибутор на здравословни и био храни „Смарт Органик“ АД е придобил мажоритарен дял в производителя на смутита „Сантулита“ ООД.
„Сантулита“ ООД произвежда популярния в България бранд смути Frudada, се посочва в съобщение на „Смарт Органик“, публикувано чрез БФБ-София. Продуктите на Frudada са 100% натурални и се произвеждат предимно от свежи пресовани плодове и зеленчуци. Напитките на марката не съдържат захар, консерванти, оцветители и вода.
Покупката е за 70% от дяловете на дружеството. „Смарт Органик“ има опция за придобиване на останалите 30% след период от 4-6 г.
“Сантулита“ ще продължи да оперира от базата си в София, а „Смарт Органик“ ще подпомогне компанията в областта на продажбите, дистрибуцията и маркетинг активностите.
В бъдеще е планирано разширяване на гамата от продукти, включително пускане на био серия напитки.
Междувременно акционерите на „Смарт Органик“ са одобрили на редовното общо събрание изплащането на дивидент от печалбата на компанията за 2021 г. Брутният дивидент възлиза на 0,08 лева на акция, или 824,8 хил. лева.
Други 902,3 хил. лева от печалбата за 2021 г. се отнасят към фонд „Резервен“, а останалите почти 7,3 млн. лева остават като неразпределена печалба.
Акционерите на компанията са одобрили и решение за обратно изкупуване на до 300 хил. акции при ценови диапазон 1-30 лева. Срокът за обратното изкупуване ще е не по-дълъг от 5 години. Конкретните условия ще бъдат определени от съвета на директорите.
Акциите на „Смарт Органик“ са с над 15% под цената от първичното публично предлагане (18,9 лева), осъществено през ноември 2021 г. Последните сделки с книжа на компанията са сключвани на 30 юни на ниво от 16 лева за брой.
Свързани компании:
преди 2 години не съм ги чувал тия .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар