В края на първото тримесечеие нетната печалба на„Телематик Интерактив България“ е в размер на 6,067 млн. лева в сравнение с 4,588 млн. лева към края на март 2021 г., което е ръст от 32,25%. Маржът се увеличава с близо 27%. Компанията е повишила и с приблизително една трета приходите си в сравнение с първото тримесечие на 2021 г. Това обявиха по време на пресконференция от дружеството. Очаква се скоро да бъде отправена покана за провеждане на общо събрание за разпределяне на дивидент.
т1
Маржовете на печалба се запазват стабилни в условията на силно нараснала конкуренция, похвалиха се от дружеството – ако преди половин година на пазара е имало 5 регистрирани онлайн оператори, то вече броят им е 9.
Активните клиенти се увеличават значително - от 11,744 в края на първото тримесечие на 2020 г. до 65,944 в края на март 2022 г. Това обаче пък води до спад на средния приход на клиент, защото значително се е увеличила клиентската база.
т2
От компанията отчитат още, че навлизането на голям брой нови оператори и масовите им рекламни кампании повишават цената за привличането на нови клиенти.
От началото на годината, паричните средства се удвояват в резултат на увеличението на капитала и високият оперативен паричен поток. „Телематик Интерактив България“ не е извършвала инвестиции в дълготрайни активи. Минимално увеличение от 93 хил. лв. е заем за развитието на инвестицията в Кения, стана ясно по време на пресконференцията.
т3
Дружеството значително увеличава активите си на годишна база до 54,875 млн. лева към края на март от 32,391 млн. лева към края на март 2021 г., или с 69,4%.
Войната в Украйна, която избухна в края на февруари т.г., промени плановете на компанията за експанзия. За момента „Телематик“ замрази навлизането си на украинския пазар, като регистрира местно дружество, но не преведе нужния капитал.
Войната има негативен ефект върху приходите на дъщерната компания за игри „СиТи Интерактив“, но върху приходите на цялата група влиянието е под 1%, посочва се в междинния доклад на дружеството.
Компанията обаче води разговори с местни оператори в Перу за придобиването им и паралелно с това се подготвя собствена операция. Планира се и разширяване на пазарния дял в Кения.
Плановете за „СиТи Интерактив“ включват разширяване на пазарния дял в Европа и Латинска Америка и финализиране на техническото обезпечаване с нови партньори, което, според мениджмънта на дружеството, ще доведе до реализирането на по-добри резултати. Планира се и разработване на нова линия продукти и добавяне на нови игри към съществуващите пазари.