„Корадо-България“ АД значително увеличава приходите и печалбата си през първото тримесечие на годината въпреки войната в Украйна и загубата на продажбите на украинския пазар.
Компанията е произвела и продала повече радиатори през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, показва отчетът ѝ, публикуван чрез сайта x3news.com.
Към края на март дружеството е произвело общо малко над 118 хил. радиатора при 113 300 година по-рано и 93 500 през 2020 г. Продадените радиатори за същия период са почти 142 600 при 140 400 година по-рано.
Продажбите в България са под 1% от общия обем. Над 136 300 радиатора са продадени в Европейския съюз (ЕС), а малко над 5 хил. – в страни извън ЕС.
От „Корадо-България“ посочват, че през януари-март в сравнение с януари-март 2021 г. обемът на реализираните продукти извън ЕС се свива с 35%, но продажбите в ЕС се увеличават с 5%. Основният обем сделки продължава да е с компанията-майка „Корадо“ а.с., Чехия.
„Корадо-България“ отчита 54% ръст на приходите към края на март на годишна база до почти 17,5 млн. лева от 11,3 млн. лева към края на март 2021 г.
Ръстът на разходите също е 54% - до 15,7 млн. лева от 10,2 млн. лева. Най-значително – с почти 74%, е увеличението на разходите за материали (суровини, енергия и др.) – до 13,5 млн. лева от 7,8 млн. лева.
Компанията постига нетна печалба за първото тримесечие в размер на 1,764 млн. лева при 1,117 млн. лева година по-рано, което е с 58% повече.
Косвените последици от COVID пандемията и конфликтът в Украйна правят пазара нестабилен с по-високите цени на енергията, транспорта и суровините, както и смущенията във веригата на доставки, посочва компанията. Поради всички тези причини дружеството е било принудено да повиши цените.
Компанията предупреждава, че прогнозите в настоящата ситуация са трудни. Има видимо забавяне на поръчките, коeто може да повлияе на резултатите през второто тримесечие, но в средносрочна и дългосрочна перспектива е възможна възходяща тенденция, посочват от дружеството.
В последната година акциите на "Корадо-България" поскъпват с 1,4%, а пазарната капитализация надвишава 94,1 млн. лева.
Свързани компании: