Продажбите на дребно в Германия са се свили по-силно от очакваното през декември поради затегнатите ограничителни мерки, които навредиха на търговията с текстил, дрехи, обувки и кожени изделия, пише Ройтерс.
Федералната статистическа служба (Destatis) обяви, че продажбите на дребно – волатилен показател, който често подлежи на ревизия - са се свили с 5,5% през декември на реална база. Прогнозите на икономисти, анкетирани от Ройтерс, бяха за понижение от 1,4 на сто.
„Най-вероятно декемврийският спад се дължи, от една страна, на факта, че много аутлети за продажби на дребно започнаха да искат доказателство за ваксинация срещу COVID-19 или за преболедуване, и от друга страна, на сезонните корекции заради Коледа“, посочват от статистическата служба.
През 2021 г. продажбите на дребно, изгладени според инфлацията, са останали устойчиви. Очакванията на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, бяха за ръст от 1,1 на сто.
Спрямо февруари 2020 г. - месецът преди избухването на пандемията – показателят е отбелязал ръст от 0,7 на сто.
Германските компании се надяват през пролетта ръстът в броя на новозаразените с коронавирус да се забави и проблемите със снабдителните вериги да се успокоят, което би могло да подобри перспективите за следващите месеци.
Най-скорошните данни на базирания в Мюнхен институт Ifo показаха, че очакванията на компаниите в Германия се подобряват значително в началото на годината, въпреки че оценките на бизнеса за текущата ситуация не са толкова оптимистични.
Индексът на бизнес климата е нараснал до 95,7 пункта през януари. За сравнение, през декември показателят е бил на ниво от 94,8 пункта. „Макар оценките на компаниите за настоящата ситуация не са толкова оптимистични, то техните очаквания значително се подобряват. Германската икономика започва новата година с искрица надежда“, пишат от института.