IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Меката на складовете край Лос Анджелис спира да расте, но не и търсенето

Защитници на околната среда са притеснени за въздействието на складовите площи върху природата и здравето на местните жители

14:13 | 18.08.22 г.
Складове в Редлендс, щата Калифорния. Снимка: Bloomberg LP
Складове в Редлендс, щата Калифорния. Снимка: Bloomberg LP

Градовете в района на изток от Лос Анджелис, известен като Инланд Емпайър и логистичната Мека на САЩ, замразяват нови складови проекти, за да анализират последиците от десетилетното замърсяване на околната среда. Това подлага на натиск индустрията в момент, когато складовете са най-нужни, пише Bloomberg.

Тази седмица градският съвет в Помона трябва да гласува удължаване на временното спиране на строителството на индустриални имоти, за да проучи екологичното въздействие, а близкият град Норко ще реши дали да въведе 45-дневен мораториум. Действията следват сходно замразяване на проекти в последните години от няколко други градове в Южна Калифорния като Ривърсайд, Колтън, Чино и Редлендс.

В същото време законопроект на щатско ниво, който е малко вероятно да бъде приет, но все пак дава представа за нагласите, предлага забрана на голямо индустриално строителство в радиус от 300 м от неиндустриални райони като училища, домове и детски площадки в Ривърсайд и Сан Бернардино, област с площ от близо 43 500 кв. км.

Призивите за по-строго екологично наблюдение на складови райони, в които живеят големи общности от цветнокожо население, стават все по-категорични, след като хаосът с веригите на доставка изстрелва проблемите с корабоплаването и логистиката на преден план в дневния ред на Южна Калифорния. Това може да е временна пречка за всякакви планове за разширяване на големи собственици на складове като Blackstone и гиганти в електронната търговия като Amazon, тъй като вносителите се стремят да складират колкото се може повече стоки с почти никакви празни площи за съхранение в Инланд Емпайър. Но Blackstone твърди, че ще се възползва и от по-малкото ново предлагане и повишеното търсене на съществуващите ѝ 4,6 млн. кв. м складови площи в Южна Калифорния.

„Опитваме се да намерим разумен баланс между защитниците на промени и поддръжниците на индустрията. Не е лесно да гарантираме, че всички страни ще бъдат доволни“, коментира Марк Томич от градските власти в Колтън, който неотдавна разшири паузата в строителството на складове до май 2023 г.

40% от стоките, които влизат в САЩ чрез най-натоварените пристанища в Лос Анджелис и Лонг Бийч, преминават през разпределителните центрове с обща площ от близо 93 хил. кв. м в Инланд Емпайър, преди да се насочат с ТИР-ове и по релси към всички части на страната.

Някога голям земеделски център, Инланд Емпайър регистрира рязък ръст на разпределителните центрове от около 160 през 70-те години на миналия век до почти 4300 през 2021 г., показва изследване на Pitzer College. Броят на складовете в Инланд Емпайър нараства рязко. Графика: Bloomberg LP Броят на складовете в Инланд Емпайър нараства рязко. Графика: Bloomberg LP

Но в момент, когато търсенето на складове достига исторически връх, отчасти заради породения от пандемията бум на електронната търговия и рекордния внос в Лос Анджелис и Лонг Бийч, някои от над 5-те милиона жители на областта преосмислят последиците, които има индустрията върху техните общности. Регионът има най-лошите нива на замърсяване с озон в САЩ, сочат данни на Американската белодробна асоциация. Това застрашава здравето на местните жители.

В същото време складовете обичайно се намират в общности с по-ниски доходи и с преобладаващи малцинства, чиито жители често регистрират по-високи нива на сърдечни заболявания и астма, сочат данни на South Coast Air Quality Management District, агенцията, която следи замърсяването на въздуха. Над две трети от хората, които живеят в рамките на половин километър от голям склад, са испаноговорещи или чернокожи спрямо около 52% от общото население в региона.

„Те плащат за стоките, от които останалата част на страната се нуждае“, коментира Сюзън Филипс, директор на центъра „Робърт Редфорд“ за устойчиво развитие на Южна Калифорния към Pitzer College.

Свободните площи в Инланд Емпайър са едва 0,4% спрямо 5% преди пандемията и предприемачите се надпреварват да завършат почти 4 млн. кв. м складови площи, които в момента са на етап строеж, сочат данни на консултантската компания JLL. Един от най-големите проекти в развитие е за склад на Amazon с площ от 380 хил. кв. м в Онтарио, който ще бъде сред най-големите складове на компанията до момента. Свободните складови площи в Инланд Емпайър са на историческо дъно. Графика: Bloomberg LP Свободните складови площи в Инланд Емпайър са на историческо дъно. Графика: Bloomberg LP

Дом на над 3000 разпределителни центъра, лъвския пай в Инланд Емпайър, Сан Бернардино гласува за въвеждане на мораториум върху складовете миналата година. „Защо ще искам да убивам възможностите за нашата общност, когато нашата общност, нашата малцинствена общност, се нуждае от работни места?“, попита републиканският кмет на града Джон Валдивиа, който се противопостави на мярката. Групи, сред които Международният съюз на работниците в Северна Америка, представляващ строителните работници в САЩ и Канада, също оспорват мораториумите. Контейнери на Amazon край край Редлендс, щата Калифорния. Снимка: Bloomberg LP Контейнери на Amazon край край Редлендс, щата Калифорния. Снимка: Bloomberg LP

Те позволяват на общностите да проучат инициативи за намаляване на емисиите, включително предложения за промяна на маршрутите на ТИР-овете, ограничаване на размера на складовете и промяна на градоустройствените правила в някои квартали за създаване на складови райони. Те обаче са повече „пауза, докато търсим по-голямо решение“, казва Род Бътлър от градските власти в Джурупа валей, град с население от над 100 хил. души, в който се намират около 40 склада.

Но индустрията продължава да расте и за всяко увеличение с 1 млрд. долара на онлайн продажбите компаниите се нуждаят от допълнителни близо 100 хил. кв. м складови площи, изчисли консултантската компания CBRE. Дял на населението, живеещо близо до складове, което е изправено пред здравни и икономически проблеми. Графика: Bloomberg LP Дял на населението, живеещо близо до складове, което е изправено пред здравни и икономически проблеми. Графика: Bloomberg LP

„Намираме сме на един час от плажа и на един час от планината, на един час от пустинята“, казва Пени Нюман, защитничка на околната среда в Джурупа валей. Но складовата индустрия „промени естетиката, която виждаме всеки ден“, допълва тя.

„Да натиснем спирачки, докато решим какво да правим“, призовава Нюман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още