IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

АПИ: Цената на третата отсечка на АМ „Русе – Велико Търново“ е съпоставима с първите две

След три години започва строителството на участъка Бяла – Велико Търново, след проектиране и отчуждаване на терените, съобщи инж. Йордан Вълчев

13:51 | 20.03.25 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

Цената на отсечката Бяла – Велико Търново е реална и напълно съпоставима с цената на първите два участъка от Автомагистрала „Русе – Велико Търново“. Това съобщи инж. Йордан Вълчев, председател на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ по Нова телевизия. Според него при търга за първите два отсечки е имало възможност за надвишаване на прогнозната стойност, заложена при обявяване на обществената поръчка, затова и цената, на която са сключени впоследствие договорите, е с 68% по-висока от първоначално предвидената.

„Самата процедура е позволявала да се надвишава цената, но това създава трудност при планиране на бюджета“, обясни Вълчев и подчерта, че при обявеният от АПИ търг за третия участък на магистралата няма възможност прогнозна стойност да се надвишава.

Председателят на ръководството на пътната агенция подчерта, че по данни на Националния статистически институт цените в строителството са се увеличили със 108% спрямо 2021 г., а третия участък от автомагистралата между Бяла и Велико Търново се характеризира с множество сложни съоръжения – има приблизително 2,1 км тунели, 12 виадукта, 8 пътни възела, като 3 от тях са със сериозни размери, включително и пътен възел при пресичането на две автомагистрали – АМ „Хемус“ и АМ „Русе – Велико Търново“, с директни и бързи връзки по най-натоварените направления.

„Общата дължина само на пътните връзки е над 20 км, което се равнява на още 10 км магистрала. В допълнение е приета и е в сила нова техническа спецификация със завишени технически изисквания за изграждане на пътищата“, обясни Вълчев.

По думите му изграждането на отсечката Бяла – Велико Търново се очаква да започне след около три години, тъй като преди това трябва да се извърши проектиране, да се направи ПУП и да се отчуждят терените.

Новият участък ще с габарит Г27, с по две ленти в посока, което е нормално за подобен терен и позволява скорост до 120 км/ч. Прогнозният срок за завършване на третия участък от АМ „Русе-Велико Търново“ е 2030-2031 г.

В близо 60-километровата отсечка ще бъдат изградени 12 виадукта, 3 тунела, 8 пътни възела, 12 пътни подлеза и надлеза и 13 селскостопански надлеза и подлеза.

В третия участък ще бъде изграден и център за управление на трафика, който ще отговаря за движението по цялото трасе на магистралата.

За отводняването на автомагистралното трасе и отвеждането на скатните води и на водите от окопите ще бъдат изградени 47 водостоци по директното трасе. Заложено е и строителство на армонасипни, подпорни и укрепителни стени с дължина над 1,2 км, дълбоки изкопи и високи насипи.

Планирано е и изграждането на два типа площадки за отдих на шофьорите, които ще бъдат с осветление, водоснабдяване и канализация, санитарни помещения. Те ще се разполагат двустранно през разстояние от 15 до 20 километра. Единият тип ще е на площ от около 13,2 дка и ще е с 44 броя паркоместа за леки автомобили, 6 автобуса и 66 тежкотоварни превозни средства. Вторият тип ще е на площ от около 24,6 дка и ще е с 44 броя паркоместа за леки автомобили и 53 места за автобуси и тежкотоварни превозни средства.

От АПИ припомнят, че проектното трасе на АМ „Русе – Велико Търново“ е 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на гр. Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор са сключени и в момента изпълнителите работят по изработване на техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности.

Изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ е приоритет предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море. ​

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 20.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 6
khao
преди 2 дни
сега ще слушаме няколко дни глууупости в опит да оправдаят пълненето на чекмеджета ... в швейцария в планините е по евтино,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още