IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Airbnb очаква силно търсене през 2025 г. след успешния празничен сезон

Компанията ще инвестира до 250 млн. долара в пускането и разширяването на нови продукти от май

17:19 | 14.02.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Airbnb публикува оптимистични прогнози за първите три месеца на 2025 г., като се позова на „продължаващо силно търсене“ след силен сезон на пътуванията по празниците, предава Bloomberg.

За тримесечието между януари и март компанията отчита „относително стабилен“ ръст на ключовия си показател за резервирани нощувки и преживявания спрямо същия период на миналата година. Без допълнителния ден от високосната минала година ръстът е достигнал 8,5%, съобщи компанията. Wall Street прогнозираше повишение с 8,3% за сегашния период, сочат събрани от Bloomberg данни.

Книжата на Airbnb поскъпнаха с над 9% след обявяването на резултатите.

Те показват, че търсенето на пътувания остава устойчиво, дори след като първоначалният бум на пътуванията след пандемията е започнал да отслабва през лятото на миналата година. Той следва също толкова оптимистични изказвания на американски авиокомпании и конкурента при онлайн резервациите на пътувания Expedia Group, която миналата седмица обяви по-добри от очакванията резултати за четвъртото тримесечие.

Резервираните чрез Airbnb нощувки и коригираната печалба също надминаха очакванията благодарение на „ускоряването на растежа“ във всички региони, особено в Азиатско-Тихоокеанския и Латинска Америка, съобщи компанията.

Трансграничните пътувания са били основен двигател на резервираните нощувки в Азиатско-Тихоокеанския регион и компанията продължава да наблюдава постепенно възстановяване на пътуванията от Китай. Бизнесът в Латинска Америка е бил подкрепен от насочени конкретно към региона кампании през второто полугодие на миналата година. По-конкретно резервациите в Бразилия са надминали тези в останалите страни, след като Airbnb успешно интегрира местен доставчик на разплащания в платформата си.

Северноамериканският ѝ бизнес, където се появиха признаци за забавяне на търсенето миналото лято, също е отчел по-бърз растеж с покачване „в средния едноцифрен диапазон“, съобщи компанията. Тя също така отбеляза по-високи цени на нощувките, както и силни краткосрочни резервации и резервации на цели жилища.

Но, подобно на Expedia, Airbnb предупреди, че валутните колебания са натежали на част от показателите ѝ през периода. Компанията очаква приходите ѝ да достигнат между 2,23 млрд. и 2,27 млрд. долара, под прогнозата на анализаторите за 2,29 млрд. долара. Компанията получава над половината от приходите си от страни извън САЩ.

Airbnb, която специализира в споделените жилища и ваканционните имоти под наем, обяви големия си скок отвъд местата за настаняване тази година в нови бизнеси, които според главния изпълнителен директор Брайън Чески ще прибавят 1 млрд. долара или повече към приходите ѝ годишно.

Компанията съобщи в писмо, че планира да инвестира 200 млн. до 250 млн. долара в пускането и разширяването на нови продукти от май. Преди това тя заяви, че те ще включват възобновяване на бизнеса ѝ Experiences за обиколки, курсове и работилници и предлагане на добавени удобства по време на престоя като лични шеф-готвачи, чистене в средата на седмицата и масажи по домовете. Компанията допълни, че технологичната ѝ платформа, която беше подобрена през последните години, ще ѝ позволява да създава нови продукти по-бързо.

Airbnb съобщи, че с включването на тези инвестиции очаква маржът за цялата година за коригираната ѝ печалба преди данъци, такси, обезценки и амортизации да достигне най-малко 34,5%, което е над прогнозите. Тя допълни, че инвестициите ще се отразят на маржовете най-много през първите девет месеца на 2025 г. с пускането от компанията на нови услуги. Тя обаче очаква „по-значителен принос към растежа на приходите през следващите години с разрастването на тези бизнеси“.

Airbnb вижда насърчителни резултати от някои от новите си инициативи, въведени миналата година. Услугата съсобственик, която позволява на собственици на жилища да наемат други домакини, които да управляват имотите им под наем, се е разширила и вече подкрепя близо 100 хил. обяви от пускането ѝ преди четири месеца в десет страни. Тези обяви „печелят близо два пъти повече“ спрямо сравними пазари, съобщи компанията в комюнике. Тя планира да разшири предлагането в Япония и Южна Корея „през идните месеци“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:19 | 14.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още