Третата по големина верига пицарии в САЩ Papa Johns навлиза на българския пазар с три обекта в София, съобщават от компанията.
Веригата е създадена през 1984 г. и вече има над 5500 локации в 49 страни. Великобритания, Германия и Испания са най-големите пазари на веригата в Европа. Тя има обекти и в Азия, Латинска Америка и Близкия изток.
След откриването на първите три обекта в София тази година се планира да бъдат отворени още два през 2025 г.
Първите обекти на Papa Johns ще отворят врати в средата на ноември на ул. "Казбек", ул. "Одеса" и в кв "Младост" 1 в столицата. Клиентите ще имат възможност да поръчват и онлайн през сайта и мобилното приложение, а цената на доставката е 1,99 лв. Компанията подчертава целта си за бърза доставка до 30 минути.
Papa Johns е известна със своите специални стандарти за приготвяне на пици, като тестото никога не се замразява.
Служителите на веригата преминават интензивни обучения, водени от експерти от САЩ, Дубай и Великобритания.
Веригата има и програма за лоялност Papa Rewards с натрупване на точки при покупка.
Всяка година Papa Johns продава над 350 млн. пици, а пазарната капитализация на компанията е близо 2 млрд. долара. От 1993 г. веригата е публична компания, листната на Nasdaq.
Официалните условия на Papa Johns предвиждат собствениците на франчайз права да платят еднократна такса от 25 хил. долара на ресторант, хонорар от 5% от нетните продажби и такса за реклама, равняваща се на 8% от нетните продажби.
През 2019 г. към съвета на директорите на компанията се присъединява звездата от NBA Шакил О’Нийл. През май тази година мандатът му в борда изтича, но бившият баскетболист на „Лос Анджелис Лейкърс“ запазва отношенията си с веригата като собственик на ресторант и „посланик на марката“.
О’Нийл е инвеститор в в девет заведения на Papa John’s в Атланта и се е появявал в реклами на веригата. Една от пиците пеперони, която се предлага в заведенията, е кръстена на негово име – Шак-а-рони.