IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Наемите на магазини в Хонконг са спаднали с 60% и пак са привлекателни за големите марки

Mango е поредната модна марка, която наема голям магазин в централен квартал на града държава

10:37 | 16.08.24 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Испанската модна марка Mango е наела магазин в първокласен район за търговските площи в Хонконг с площ от над 1700 кв. м, съобщават запознати с въпроса източници, предава Bloomberg. Това е поредната световна марка, която се завръща в града държава, привлечена от по-ниските наеми.

Новият двуетажен магазин на Mango ще се намира в Asia Standard Tower в Queen’s Road Central, която остана до голяма степен празна от 2020 г. насам, когато последният ѝ дългогодишен наемател, британската марка Topshop, се изнесе, съобщават запознати източници, пожелали да останат анонимни, тъй като нямат право да обсъждат частна сделка.

Новият наем е около 1,2 млн. хонконгски долара (154 хил. щатски долара) на месец, около 20% под нивото преди Covid и с около 60% по-малко от връхната точка за наемите на сградата, достигната около 2014 г., отбелязва един от източниците.

Mango, която в момента оперира един магазин в Хонконг, и Asia Standard International Group, която притежава локацията, не са отговорили на молба за коментар.

Завръщането на Mango, която намали значително площите си в Хонконг през последните години, е поредният знак, че намаляващото доверие на световните марки в града е към края си, подпомогнато от спадащите цени на най-скъпия преди време имотен пазар в света. Макар че местните бизнеси продължават да страдат от бавно възстановяване на туристите и нарастващия апетит на местните жители да пътуват и харчат другаде, големите собственици на имоти в първокласни райони за пазаруване възлагат надеждите си на международните брандове да запълнят празните магазини и да повишат наемите.

Градът, който смекчи правилата за издаване на визи, за да привлече квалифицирани служители, отчита приток на хора от средната класа от континенталната част на Китай, които бягат от икономическото забавяне в родината си. Притокът помогна за увеличаването на разходите в града и съживи привлекателността на Хонконг за световните марки.

Новият магазин на Mango се намира в един от най-оживените квартали на Централния район с актуални марки като Lululemon на отсрещната страна на улицата и на кратко пешеходно разстояние от Central-Mid-Levels Escalator, популярно място за туристи.

New World Development, контролирана от милиардерското семейство на Хенри Чън, отдаде под наем неотдавна магазин с площ от 740 кв. м в луксозния мол К11 Musea на Prada, съобщи Bloomberg миналия месец. Hongkong Land Holdings, имотното подразделение на конгломерата Jardine Matheson Holdings, обедини усилия с наематели като Hermès International и Louis Vuitton, за да инвестира 1 млрд. долара в модернизирането на първокласния си търговски обект Landmark в Централния район.

Листнатата в САЩ марка за обувки On Holding отвори неотдавна първия си в историята магазин в Хонконг в модерен мол в Централния район, собственост на Henderson Land Development Co., строителната компания на милиардерското семейство на Ли Шау Къ. Hysan Development модернизира групата си луксозни молове Lee Gardens в Causeway Bay, а сред наемателите са Hermès, Chanel и Dior, които разширяват магазините си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:37 | 16.08.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още