Туризмът в Занзибар се развива много бързо, има голям потенциал за инвеститорите заради високата годишна доходност от инвестиция в имоти. Това разказа предприемачът Калоян Георгиев в предаването „ИмоТиТе“ на Bloomberg TV Bulgaria, който развива два курорта в Занзибар и започва да строи ваканционно селище на архипелага.
„Залагаме на концепцията „арт лукс“ - скъпо, но не лъскаво, комбинация между най-доброто от природата и най-доброто от човешкия дух“, посочи той.
Георгиев притежава действащ курорт с 20 ваканционни къщи (The Nest Boutique Resort) в Занзибар. Отскоро е придобил съседно място на същия плаж, а сега планира строителство на ваканционен комплекс.
„Идеята е да свържем двата курорта с едно „село“, в което започваме изграждането на нови къщи. Вече започнахме продажбите и имаме няколко инвеститора от България“, разказа той. По думите му има изцяло дървени къщи, но повечето са стандартни като конструкция, завършени в африкански стил.
Интересът към Занзибар се дължи на две основни причини: лайфстайл (красиви тропически острови, джунгли, възможност за различни спортове и др.) и привлекателната възвръщаемост на инвестицията във ваканционен имот, обясни Георгиев. Постоянните температури от януари до декември правят имотите подходящи за отдаване под наем през цялата година, уточни той.
„Туризмът в Занзибар се развива много бързо и първият ни курорт стана много популярен, което се отрази на цените. В началото планирахме нощувката да бъде 150 долара, а в един момент цените стигнаха над 1000 долара за нощувка“, разказа Георгиев.
От друга страна предлагането на имоти в Занзибар не е голямо и то е в два основни сегмента - т.нар. „еко“, което е базово ниво, най-близо до природата, и „стандартен лукс“ като в Дубай. На острова липсва т.нар. „арт лукс“, като типичен пример за това е нашумелият курорт Тулум в Мексико, сподели още гостът.
„Занзибар върви по пътя на Сейшели, Мавриций и Малдиви. Там годишната доходност от инвестиция в имоти е паднала до 5%, защото пазарите са наситени и много развити. Въпрос на време е същото да се случи в Занзибар, но в тези 5 или 10 години, докато това стане, има потенциал да се постигне по-висока доходност, която към момента е около 20%“, посочи предприемачът.
Другата причина за ръста на туризма е, че Занзибар напоследък е определян като „африканския Сингапур“. В момента на архипелага се строят две „фумби“ – цели мини градове, които целят да превърнат Занзибар и в икономически център, обясни Калоян Георгиев.
Най-големите предизвикателства при изграждане на ваканционен комплекс в Занзибар са администрацията, бюрокрацията и организацията на строителството. Реализираш проект по законодателство от английски тип, но в африканска държава - това е интересно и забавно, каза още предприемачът.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.