Инвестициите в търговски центрове в Турция са изгубили инерция, като през последните три години са подадени само седем заявления пред властите за изграждане на нови молове, пише Hurriyet Daily News.
През последните години търговски центрове никнеха като гъби в страната, особено в големи градове като Истанбул, Анкара, Измир и Анталия. В края на миналата година се появиха слухове, че девет търговски центъра са фалирали, въпреки че те отрекоха това и представиха планове пред съдилища относно изплащането на дълговете си.
По данни на Министерството на околната среда, урбанизацията и климатичните промени само малък брой компании са кандидатствали за разрешение за строителство на търговски центрове в различни градове.
През 2022 г. компании са кандидатствали за инвестиции в молове в квартал „Малтепе“ в Истанбул и в югоизточните провинции Диарбекир и Сирт, а два съществуващи търговски центъра в провинция Билтис са поискали да разширят капацитета си.
Миналата година властите са получили две искания за инвестиции за търговски центрове в западната провинция Бурса и източната Агръ.
През първото тримесечие на 2024 г. са подадени само две заявления за инвестиции в търговски центрове в провинциите Текирдаг и Коня.
В същото време стана ясно, че компанията Rönesans Gayrimenkul Yatırım, подразделението за строителство и инвестиции в бизнес имоти на Rönesans Holding, се подготвя за първично публично предлагане (IPO). Портфейлът на компанията включва 12 търговски центъра.
Очаква се при IPO-то този месец да бъдат набрани около 4,5 млрд. турски лири (близо 140 млн. щатски долара).
Към момента в Турция действат 446 търговски центъра с обща отдаваема площ от над 14 млн. кв. м, сочат данни на Асоциацията на инвеститорите в недвижими имоти (GYODER).