Книжата на Airbnb поевтиняха, след като компанията съобщи за по-бавен растеж в броя на резервираните нощувки, тъй като цените на жилищата за отсядане остават високи, предава Bloomberg.
Хората са резервирали 115,1 млн. нощувки и преживявания в платформата за краткосрочни наеми през второто тримесечие, което е ръст с 11% спрямо година по-рано, но е най-бавният темп на нарастване след забавянето покрай пандемията. Анализатори прогнозираха 117,8 млн. нощувки. През настоящото тримесечие Airbnb очаква „скромно“ нарастване на резервираните нощувки и преживявания заради продължаващата устойчивост на цените.
Приходите за третото тримесечие ще достигнат 3,3 млрд. долара до 3,4 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализаторите за 3,2 млрд. долара, съобщи компанията в писмо до акционерите в четвъртък. Книжата ѝ поевтиняха с около 2% в следборсовата търговия след обявяването на резултатите.
Въпреки разочароващите резервации през второто тримесечие потребителите продължават да показват, че са готови да отдадат приоритет на разходите за пътуване, особено за международни пътувания и посещения на градове. Airbnb съобщи, че резервациите нарастват през настоящото тримесечие, а през април са били с 10% над нивото година по-рано, както и с 15% през юни. Това се случва, въпреки че средните дневни цени са се повишили с 1% спрямо година по-рано до 166 долара. Сега те са с 42% над нивата през 2019 г.
Бизнесът на базираната в Сан Франциско компания за споделяне на жилища се пренасочва и приспособява към тенденциите при пътуванията и начина на живот, породени от пандемията от COVID-19. След като пътуванията първоначално замръзнаха, те бързо се възстановиха, тъй като хората потърсиха бягство от пренаселените градове и се насочиха към жилища с външна площ и домашни офиси. Освен това те отсядаха за по-дълго време, възползвайки се от по-гъвкавите политики за работа от вкъщи.
Ръстът на приходите на Airbnb се забавя. Графика: Bloomberg LP
Със смекчаването на ограниченията по време на пандемията и отмяната на последните бариери пред пътуванията миналата година натрупаното търсене доведе до ръст на пътуванията. Тази година огромен брой американци пътуват в чужбина, възползвайки се от по-силния долар. Резервираните трансгранични нощувки в Airbnb са нараснали с 16% спрямо година по-рано, а ръстът е бил силен във всички региони. Трансграничните пътувания към Азиатско-Тихоокеанския регион са се увеличили с над 80%, а пътуванията към Северна Америка са нараснали с 20 на сто.
Airbnb съобщи, че приходите ѝ са се повишили с 18% до 2,5 млрд. долара в трите месеца до 30 юни, надминавайки прогнозите на анализаторите за 2,4 млрд. долара. Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценявания и амортизации се е повишила с 15% спрямо година по-рано до 819 млн. долара, много над прогнозите на анализаторите за 725,7 млн. долара. Упорито високите цени също са помогнали на Airbnb да запише най-доходоносното си второ тримесечие в историята. Нетната печалба е достигнала 650 млн. долара, ръст със 72 на сто спрямо година по-рано.
Конкурентите на Airbnb в индустрията на онлайн резервациите за пътувания изпратиха смесени сигнали за поведението на потребителите. В четвъртък Expedia Group обяви приходи, които не отговориха на очакванията на анализаторите, след което книжата ѝ поевтиняха със 17%. Подразделението Vrbo на Expedia се конкурира с Airbnb на пазара на краткосрочните наеми. Главният изпълнителен директор на Expedia Джули Уолън заяви, че промяната в предпочитанията на пътуващите към по-кратък престой и градски пазари се е отразила на Vrbo.
Но традиционната сила на Airbnb е в градовете и резервациите на нощувки в гъстонаселени градове са нараснали с 13% през второто тримесечие.
Книжата на Airbnb са поскъпнали с 65% от началото на годината, изпреварвайки ръста с 12% на Expedia и с 40% на Booking.
Приходи за второто тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите, обяви и Booking Holding благодарение на силното търсене на пътувания въпреки по-високите цени на полетите и на местата за настаняване.
Компанията за онлайн резервации на пътувания съобщи, че приходите ѝ са се повишили с 27% до 5,46 млрд. долара, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 5,17 млрд. долара. Общите брутни резервации за второто тримесечие, които включват всички пътнически услуги, резервирани от клиенти, но без отменените резервации, са се увеличили с 15% до 39,7 млрд. долара, което е над очакванията на анализаторите за 38,1 млрд. долара.
По-високите приходи на компанията са компенсирали с лекота повишените разходи за маркетинг и труд. Booking обяви коригирана печалба на акция от 37,62 долара, далеч над очакванията за 28,90 долара на акция.
„Продължаваме да наблюдаваме силно търсене на пътувания с развлекателна цел“, коментира главният изпълнителен директор Глен Фогъл в комюнике. „Видяхме, че тези силни тенденции продължиха и през юли и в момента се подготвяме за, според очакванията ни, рекорден летен сезон на пътуванията през третото тримесечие“, допълни той.
Booking оперира през шест сайта и това ѝ дава обхватен поглед върху глобалния пазар на пътуванията. Едноименният бранд предлага услуги за онлайн резервации на хотели, курортни комплекси и апартаменти в цял свят наред с растяща платформа с алтернативни места за настаняване, която да конкурира Arbnb и Vrbo на Expedia. Компанията майка притежава също Priceline, която предоставя резервации на намалени цени за хотели, круизни кораби, автомобили и ваканционни пакети. Другите брандове включват агрегатора на самолетни билети Kayak и портала за резервации в ресторанти OpenTable.
Базираната в Норуолк, щата Кънектикът, Booking постига около 90% от продажбите си от международни пазари.