Вече са наредени около 150 кв. м от пренареждането на жълтите павета на бул. "Цар Освободител" в София, който започна преди десетина дни, съобщи заместник-кметът по строителството на Столична община инж. Ангел Джоргов при проверка на работата на булеварда между бул. "Васил Левски" и ул. "15 ноември", цитиран от пресслужбата на общината.
"Преди да започне пренареждането, основата е изпитана четири пъти за необходимите якостни характеристики", допълни той.
„На обекта непрестанно има служители на Столична община и строителният надзор е непрекъснат. Изискваме и изпълнителят да е с необходимия брой технически ръководители на място и също да упражнява контрол“, каза още Джоргов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
На първо място по важност е да се спази утвърдената технология на работа – паветата да се сортират по размер, тъй като са с различна големина, да се редят с малки фуги и с допълнителни профили, обясни заместник-кметът по строителството.
Пренареждането започна, след като промените в технологията бяха одобрени от Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН). Новата технология на подреждане на жълтите павета беше изработена от експертна група, в която участваха преподаватели от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) и Минно-геоложкия университет (МГУ), инженери и строители.
„Искахме да се използва и допълнителна емулсия, но това не се разреши от НИНКН, тъй като тя се отклонява от автентичната технология“, каза Джоргов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
„Извършва се първично фугиране, допълнително фугиране и валиране“, съобщи ръководителят на строителния надзор Тодор Тодоров.
От фирмата изпълнител "Трейс Груп" е изискано да се работи сутрин по-рано и вечер, за да се избегнат горещите часове на деня.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
Очаква се обектът да бъде завършен до средата на септември, когато обичайно трафикът в града става по-натоварен.
Пренареждането на участъка от бул. „Цар Освободител“ е за сметка на фирмата-изпълнител. Цената на пренареждането на жълтите павета е 206 хил. лв., като до момента Столична община не приема дейността и не извършва плащания.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
Джоргов информира също, че към момента се работи по повече от 10 големи обекта в София. „Пуснахме движението по ремонтирания участък от ул. "Николай Коперник“. До дни ще започне изграждането и на последния етап от бул. "Ломско шосе". Реконструира се трамвайният път в последния участък на бул. „Цар Борис III“. Работи се и по много вътрешноквартални улици, както и по изграждане и обновяване на тротоари във всички райони“, допълни той.
преди 1 година Държавите през 21ви век строят велики и невиждани инженерни проекти, най големите мостове, небостъргачи, магистрали и какво ли не, а тези *** 4 години не могат 300 кв м павета да наредят, които хората преди 100 години са наредили за 1 месец сигурно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Серия филми се подготвя за сагата с паветата. Засега са известни следните заглавия: Павирай трудно, Да павираш на инат, Знам какво павира миналото лято и Паве за двама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар