Двете най-големи американски хотелски компании създават нови брандове за удължен престой, знак, че индустрията остава оптимистично настроена за перспективите пред хотелите, които се харесват на гости, търсещи резервации с по-дълъг период в момент, когато навиците за работа и пътуване се развиват, пише Wall Street Journal.
Hilton и Marriott International се готвят да отворят хотели от началото на следващата година под новите си брандове, които все още нямат име. И двете компании ще се конкурират за един и същи вид гости – клиенти, които търсят достъпни стаи за 20 нощувки или повече, съобщават ръководители на компаниите.
Hilton води преговори с над 100 собственика на хотели за имоти под този нов бранд, казва главният изпълнителен директор Крис Насета. Стаите ще включват кухня с голям хладилник, миялна машина и кухненски плот. Сградите ще разполагат с фитнес зали, перални помещения и малък пазар с храни и тоалетни принадлежности, налични за покупка.
„Имате всичко необходимо, за да работите, да спите и да се храните“, отбелязва Насета и допълва, че новият бранд вероятно ще бъде „един от, ако не и най-рентабилният на база чист марж сред тези, които притежаваме“.
Новите имоти за удължен престой на Marriot ще се простират на площ от около 5000 кв. м в 124 стаи. Компанията смята, че търсенето на тези хотели ще бъде най-силно на пазарите в околностите, на около 50 км от големите градове, където е по-евтино да се строи и има ограничено предлагане на места за временно настаняване.
Хотелите за удължен престой остават траен светъл лъч в хотелската индустрия, която беше разтърсена от пандемията, преди да се възстанови през последно време. Тези имоти имаха заетост от 74,7% миналата година, малко над нивото от предходната година и значително повече от общата заетост на хотелите в САЩ, която достигна 62,6% през 2022 г. по данни на компанията STR.
Нарастващата популярност на брандовете за удължен престой отразява факта, че милиони американци работят и пътуват по различен начин днес, отколкото преди пандемията, като често комбинират пътуване по работа и с развлекателна цел. Това може да доведе до по-дълги пътувания, които правят хотелите с допълнителни площи и кухни по-привлекателни.
„Излизането от офиса създава свобода за дом, който позволява на хората да пътуват и работят далеч от жилището си за по-дълъг период“, казва Ноа Силвърман, глобален директор на развойната дейност за САЩ и Канада на Marriott.
Други хотелски компании също възприемат обектите с удължен престой. Hyatt съобщи миналия месец, че има първоначални ангажименти от строителни компании за сто хотела под новия ѝ бранд Hyatt Studios, който е в по-висока ценова категория от сегашните брандове на Hilton и Marriott.
Устойчивостта на хотелите за удължен престой по време на пандемията показва, че търсенето на тези стаи ще остане силно дори ако американската икономика изпадне в рецесия по-късно тази година, както прогнозират много икономисти, отбелязва Ян Фрейтаг, национален директор на отдела за анализи на хотелския пазар в компанията CoStar.
„Има определен вид пътуващи, които просто трябва да са на път“, допълва той.
Тези имоти отдавна се харесват на служители, които се нуждаят от стая за няколко седмици или месеца като строителни работници и бизнес консултанти на временни договори. По време на пандемията пътуващи медицински сестри и лекари отсядаха в такива хотели, докато работеха в болници в горещи точки за COVID-19.
Хората, които се установяват на ново място по лични причини като нова работа, ремонт на дома или развод, също използват хотели за удължен престой. Смяната на дома заради природни бедствия като наводнения и урагани също увеличават необходимостта от временен подслон.
Инвестиционните компании Blackstone и Starwood Capital заложиха силно на сектора през 2021 г., когато се обединиха, за да придобият собственика и оператор на хотели Extended Stay America за 6 млрд. долара. Те отново влязоха в партньорство миналата година, за да придобият съвместно 111 имота под бранда за удължен престой WoodSpring Suites за сумата от около 1,5 млрд. долара.
В момент, когато цените на хотелските стаи растат, тези на новите брандове се очаква да бъдат достъпни. Marriott очаква хотелите да определят цени на стаи от около 80 долара на нощувка, а Hilton планира да взима около 100 долара. Средната дневна цена на хотелска стая в САЩ миналата година беше 149 долара по данни на STR.
Хотелите за удължен престой предоставят по-малко удобства от избрани или напълно обслужвани имоти, като повечето предлагат ограничени варианти за храна и не толкова често почистване. Marriott очаква, че ще се нуждае от около шест до осем служители на пълен работен ден във всеки от новите имоти за удължен престой, казва Силвърман.
„В днешния свят, когато заплатите растат почти ежедневно и е по-трудно да се привлекат съдружници, това е много важно“, отбелязва Марк Лапорт, главен изпълнителен директор на компанията за строителство и управление на хотели Concord Hospitality Enterprises Company.
Concord има 13 хотела в етап на строеж, шест от които са за удължен престой при по-ниска или средна ценова категория. Компанията очаква да построи хотели под нов бранд на Marriott в райони със силен ръст на работните места и активни жилищни пазари като Северна Каролина, Флорида, Тексас и близки градове като Финикс и Нешвил.
Имотите често генерират възвръщаемост за инвеститорите в рамките на първата година от дейността им, казва Лапорт.
„Това е наистина важно, защото финансирането на хотели като цяло е точно толкова трудно, колкото винаги е било в моята кариера“, отбелязва Лапорт, който е в бизнеса от 40 години.