Airbnb съобщи, че е отчела „диспропорционално“ повишение с 31% на обявите за единични стаи в платформата си през третото тримесечие, тъй като повече хора са потърсили допълнителни доходи на фона на кризата с издръжката за живот, предава Ройтерс.
Компанията съобщи, че обявите за имоти са нараснали във всички региони, без да разкрива конкретни цифри. За да подкрепи растежа, тя обяви ъпдейт на приложение, улесняващо процеса.
„Виждаме, че повече хора от всякога проявяват интерес да предлагат имотите си, за да покрият разходите си за живот“, коментира главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески. Високата инфлация заради войната в Украйна подлага на натиск крехките бюджети на домакинствата.
Около 46% от домакините в Airbnb твърдят, че са използвали допълнителните пари от отдаването на имотите си под наем, за да плащат за храна и други стоки, а една десета заявяват, че те са им помогнали да избегнат принудително извеждане от дома или възбрана, съобщи компанията, като се позова на допитване.
Чески се опитва отново да увеличи предлагането на стаи в платформата, след като средната цена на нощувките е надхвърлила с над 40% нивата преди пандемията.
Той заяви, че не е доволен от нарасналите разходи за използване на сайта за краткосрочни наеми на жилища и очерта мерки за разрешаване на проблема, включително заплащане на съществуващи домакини, за да помагат на нови да използват платформата, както и по-дългосрочни планове за намаляване на таксите за поддръжка, пише Financial Times.
Средната цена на престой в Airbnb е достигнала 156 долара в периода юли-септември, което е ръст с 5% спрямо същия период на 2021 г. и с над 40% спрямо 2019 г.
„Не съм доволен, искам да станем по-достъпни“, заяви Чески.
Новият стремеж за повишаване на предлагането се случва само шест месеца, след като Airbnb обнови сайта си в опит да привлече туристи към локации, където има повече места за отсядане, за да предотврати възможността натрупаното търсене да не бъде задоволено заради проблеми с предлагането.
Чески заяви, че ръстът на цените на наемите продължава да е стимулиран от ограниченото предлагане на популярни локации, но също и от рязкото повишаване на таксите за почистване, които се прибавят към сметките на клиентите.
Според външни данни от AirDNA средните такси за почистване за отдаваните краткосрочно жилища са нараснали с 28% през октомври спрямо същия месец на 2019 г. В градските райони увеличението е с почти 50 на сто през същия период.
Освен промяната в последно време на интерфейса на Airbnb, за да показва таксите за почистване на заглавната си страница, Чески съобщи, че в по-дългосрочен план компанията обмисля да пусне платформа, която ще позволява на местни доставчици на услуги за почистване да се конкурират по-пряко помежду си в опит за намаляване на цените.
Предлагането на сайта показва признаци на повишаване, като активните обяви са се увеличили с 15% спрямо миналата година, но повечето нови локации са в извънградски райони, сочат данни на компанията.
Тази седмица Airbnb пусна няколко ъпдейта на услугите си с цел да повиши още повече броя на наличните стаи и имоти. Сред тях са програма, която ще плаща на съществуващи „супер“ домакини – с дълга и положителна история, за да помагат на нови домакини да навлязат на платформата чрез видео обаждания и други указания.
Компанията съобщи също, че ще провери самоличността на всичките си клиенти до пролетта на 2023 г. Застраховката е увеличена до 3 млн. долара и сега включва неща като паркирани коли или лодки на домакините в имота.
Сред новите домакини, които се присъединяват към платформата, е и самият Чески, чийто дом в Сан Франциско е сред обявените за отдаване под наем. Проверени гости ще могат да отсядат, докато Чески е в имота, но няма да плащат наем.
Макар че книжата на туристическите компании до известна степен са изолирани от спада на по-широкия пазар благодарение на търсенето след блокадите, цената на акциите на Airbnb е намаляла с 38 процента от началото на годината на фона на по-широките опасения за покупателната способност на потребителите.
Чески заяви, че Airbnb няма планове да замрази наемането на нови служители или да променя плановете си за наемане, докато други технологични компании в последните седмици пристъпиха към обхватни съкращения след спад на приходите от дигитални реклами и притесненията от рецесия. Amazon планира да съкрати около 10 хил. работни места сред корпоративните си служители, а миналата седмица Meta обяви съкращаването на над 11 хил. служители, или 13 на сто от работната си сила.
Но след като направи големи съкращения в разгара на пандемията в средата на 2020 г., при които 2000 служители на пълен работен ден бяха освободени, както и 1000 души на временни договори, Чески заяви, че няма притеснения за настоящия размер на Airbnb.
„Не замразяваме и не променяме плановете си за наемане на служители. И ако не се случи нещо съвсем различно, няма да променим нищо. Абсолютно нищо. Вероятно по-скоро ще настъпим газта, вместо да удряме спирачките“, каза Чески.