Базирана в Берлин стартъп компания ще ремонтира жилищни сгради в германския град Бохум, като им осигури специално изработена дървена „втора кожа“, за да подобни енергийната им ефективност, пише Ройтерс.
Проектът на Ecoworks отразява нарастващото търсене на щадящи климата и спомагащи за спестяването на енергия ремонти в отговор на енергийната криза в Германия, породена от растящите разходи за отопление.
Преди кризата собствениците на жилища смятаха ремонтите за подобряване на енергийната ефективност на жилищните сгради за нещо хубаво, но не чак толкова съществено в сектор, който не изпълни целите за намаляване на въглеродните емисии в Германия миналата година.
Сега това се променя заради растящите цени на енергията и новия закон, който разделя въглероден данък между наематели и собственици на жилища в зависимост от ефективността на сградите.
„В този имот около 70% до 80% от енергийните разходи са спестени“, казва Емануел Хейзенберг, главен изпълнителен директор на Ecoworks, имайки предвид жилищните сгради в Бохум.
Сградите съставляват 35% от общото потребление на енергия в Германия, най-голямата икономика в Европа, където почти една трета от 19,25-те милиона жилищни сгради имат най-ниския или втория след най-ниския клас за енергийна ефективност, показа изследване на жилищната и имотна асоциация GdW от февруари.
Повишаването на лихвите, растящите цени за енергия и суровини наред с постоянно променящите се субсидии ограничават инвестициите, коментира Андреас Шишел, говорител на GdW.
Недостигът на строителни работници и дългите процеси по ремонт са допълнителни бариери, които разколебават собствениците на имоти да се включват в такива проекти.
Компанията на Хейзенберг се опитва да преодолее тези препятствия, като проектира предварително изработени климатично неутрални фасади с технология, която се нуждае от около една трета от времето и половината от работната ръка в сравнение с традиционните проекти.
„Обикновено такива проекти отнемат между шест и девет месеца. В нашия случай са необходими 15 седмици“, разказва той.
Чрез използването на целулоза за изолация и дървесина за външните фасади компанията твърди, че ремонтите са въглеродно неутрални.
„Не можем да съборим всички къщи и да ги построим с нов цимент и стомана. Това просто надхвърля значително въглеродния ни бюджет. Затова трябва да строим с възобновяеми материали като дървесината“, казва Хейзенберг.