IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

"Спаси София" алармира за ново пропадане на пренаредени жълти павета срещу СУ

Гражданската организация организира протест в сряда с искане за оставката на Йорданка Фандъкова

17:02 | 11.10.22 г.
Жълтите павета са обявени за единична урбанистична и архитектурно.строителна културна ценност през 2016 г. Снимка: Благой Кирилов, БГНЕС
Жълтите павета са обявени за единична урбанистична и архитектурно.строителна културна ценност през 2016 г. Снимка: Благой Кирилов, БГНЕС

Гражданската организация „Спаси София“ алармира за ново пропадане в ремонтирания участък на жълтите павета, този път срещу сградата на Ректората на Софийския университет.

„Очевидно проблемът е далеч по-голям, отколкото твърдеше Столичната община. Оказа се, че пропаданията не са само пред Народното събрание, но и на площада и при кръстовището с бул. „Васил Левски“. Вероятно управляващите ще се оправдаят, че и там колите набиват спирачки и се получава едно приплъзване, но ситуацията изобщо не е комична. Тя е трагична“, коментира независимият общински съветник Борис Бонев.

Припомняме, че миналата седмица столичният кмет Йорданка Фандъкова наложи глоба от 100 хил. лв. на фирмата-изпълнител на ремонта „Трейс Груп Холд“. Тя потвърди, че жълтите павета пред сградата на Народното събрание ще бъдат пренаредени при подходящи метеорологични условия за сметка на фирмата-изпълнител.

Обектът е част от основния ремонт на карето между бул. „Цар Освободител“, ул. „Московска“, бул. „В. Левски“ и ул. „Г. С. Раковски“, който е в процес на изпълнение и не е приет от Столичната община. Гаранцията на ремонта е пет години.

От "Спаси София" предупреждават, че отлагането на ремонта на ремонта е пагубно за жълтите павета, тъй като сегашната нездрава основа и големите фуги са причина паветата свободно да „плуват“. „В момента жълтите павета не са заклещени и тежкият трафик допълнително ги уврежда и троши. Предвид факта, че те вече не се произвеждат, София е напът да загуби един от най-емблематичните си символи. В тази ситуация кметът Фандъкова не може да си позволи да отложи ремонта за следващата пролет, защото след зимата ситуацията ще бъде трагична. В същото време Общината има ограничен брой здрави павета, с които да смени унищожените“, коментира арх. Иван Караджов от „Спаси София“.

Жълтите павета, които са положени в центъра на София в началото на ХХ век, са обявени за единична урбанистична и архитектурно-строителна културна ценност през 2016 г. със заповед на министъра на културата по предложение на кмета на Столичната община и решение на Столичен общински съвет.

Според „Спаси София“ отговорността за проекта и за липсата на контрол при пренареждането е изцяло в управлението на Столичната община. „Странно как същата технология за нареждане на паветата издържа над 100 години с тежък трафик и военни паради, а сега се оказа негодна само след една седмица. Тези оправдания звучат нелогично и целят бягане от отговорност от кмета Фандъкова и ръководената от нея администрация”, се казва в съобщението на градските активисти до медиите.

От „Спаси София“ отбелязват, че още преди две години са изпратили обстойно становище до управляващите, в което призовават да се извърши пълно пренареждане на паветата вместо “частична репарация”, както направи общината. Кръстовището при БАН не беше обхванато от ремонта това лято.

“Резултатите са налице - пътната настилка сега е в по-лошо състояние, отколкото преди ремонта за 17 млн. лв. Това е недопустимо, в това насипно състояние жълтите павета допълнително се увреждат с всеки изминал ден“, коментира Бонев.

Заради поредния несполучлив ремонт от „Спаси София“ организират утре протест с искане за оставката на кмета Фандъкова и за нормално и компетентно управление на столицата. Протестът е планиран за 18 ч. на ул. „Московска“ №33, където се намира сградата на общината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:02 | 11.10.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още