Няма опасност България да остане без зимно почистване на пътища, дори и при влошаване на финансовата криза. В това увери служебният регионален министър Иван Шишков.
„Зимното поддържане на пътищата е част от националната сигурност и то ще бъде гарантирано“, каза по Нова телевизия министърът.
Припомняме, че Агенция „Пътна инфраструктура" обяви вчера обществени поръчки за избор на изпълнители за зимно поддържане на основни пътища в страната. Те се провеждат по ускорена процедура, за да се подсигури предстоящият зимен сезон. Срокът за подаване на офертите е до 1 септември. Общата прогнозна стойност за петте обявени района и магистралите „Хемус", „Тракия", „Струма" и „Марица" е близо 280 млн. лева.
„Старото ръководство на АПИ не си беше направило труда да направи каквото и да било по тази тема”, заяви Шишков. Той допълни, че се очакват оферти от фирмите, които биха желали да изпълняват тези дейности.
Служебният министър коментира и ремонтите на пътища, като изрази съмнения, че бившето ръководство на АПИ е искало да постави държавата в положение, в което да няма никакъв друг избор, освен да се удължат за втори път старите договори.
„Бяха организирани едни конкурси за текущи ремонти за три години. КЗК веднъж ги отмени и те бяха направени втори път, но отново ще бъдат проверявани“, каза министърът. Той увери, че правителството и строителният бранш ще постигнат споразумение за поддръжката на пътищата. Според министъра работата на въпросните фирми зависи изцяло от подхода на държавата и тя трябва да определи точни правила, които да се следват при извършването на основните и текущи ремонти.
Шишков заяви, че служебният кабинет планира да направи анализ, в който предстоящите ремонти на пътища да бъдат разделени на три групи - основни, текущи и такива, за които не е ясно към коя от двете предходни групи принадлежат. Въпросната разбивка ще бъде предоставена на следващото Народно събрание. Така по думите му ще е ясно кои ремонти безспорно са основни и за тях трябва да се дадат гаранции, кои са текущи и кои са спорни.
„Бях неприятно изненадан от факта, че там, където можеше да се плаща - за „Хемус" - лотове 1, 2 и 3 и други инфраструктурни проекти, всъщност не е плащано. Така на практика за седем месеца там нищо не е строено", коментира регионалният министър.