IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Възнаграждението на лидера на Boeing е било увеличено с 45% преди кризата на компанията

Сега Boeing понижава бонусите за висшия мениджмънт и ги обвързва с безопасността

12:49 | 06.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Общото възнаграждение на главния изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун е скочило с 45% до 32,8 млн. долара миналата година, повишено най-вече от бонус, целящ да го задържи на работа до 2025 г. Всичко това се е случило преди драматичния инцидент със самолет на компанията преди три месеца, който е провалил този план, пише Bloomberg.

Стан Дийл, който ръководеше подразделението за търговски самолети на Boeing, пък е имал 42% повишение на общото възнаграждение до 12,5 млн. долара, посочва компанията в подадени до регулаторите документи.

И двамата директори бяха засегнати от мащабните промени в ръководството, разкрити в края на миналия месец, когато бордът избра нов председател, започна да търси главен изпълнителен директор и смени лидера на звеното за търговски самолети. Директорите на Boeing започнаха да гледат по-внимателно на заплащането, свивайки дългосрочните стимули, предоставени на висшите мениджъри по-рано тази година, за да отразят над 20-процентния срив на акциите на Boeing след инцидента на 5 януари.

„Обещавам, че аз лично и ние като борд на директорите няма да оставим необърнат камък в усилията си да доведем тази компания до мястото, където тя трябва да бъде“, написа в писмо до акционерите новоназначеният председател на Boeing Стив Моленкопф.

Бордът направи няколко промени, за свърже по-пряко заплащането с безопасността и качеството на самолетите. Що се отнася до търговското подразделение, компанията вече ще проследява подобренията в производството по по-различен начин, така че да се справи с проблема, който допринесе за падането на един от панелите във въздуха на 737 Max в началото на тази година.

А от 2024 г. дългосрочните стимули за ръководителите могат да бъдат намалени рязко, ако определени цели, свързани с безопасността, не бъдат изпълнени навреме, включително се извършва ново проучване за оценка на културата на безопасност на Boeing, гласят документите. Бонусите също са обвързани с по-добър контрол и оценка на рисковете за безопасността при производството на 737 и други самолети.

Скорошните промени в компенсациите на директорите означават, че възнаграждението на Калхун за 2024 г. е понижено до 13,3 млн. долара спрямо целта от 17 млн. долара. Напускащият лидер каза на борда на директорите през февруари, че ще откаже своя бонус за 2023 г., който е на стойност 2,8 млн. долара.

Калхун също така ще се лиши от остатъка от миналогодишния си бонус за задържане, ако изпълни плановете си да се оттегли в края на годината. През февруари той все пак получи половината от тази сума, първоначално оценена на 5,3 млн, долара. Средствата трябваше да бъдат предоставени на равни траншове през 2024 г. и 2025 г., при условие че Калхун остане на работа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:49 | 06.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мениджмънт виж още

Коментари

Финанси виж още