Корпоративна Америка представя най-мрачните доклади за тримесечието от четири години през този сезон на отчетите – сигнал, че отслабващото търсене от страна на потребителите ограничава способността на компаниите да увеличават още цените, съобщава Bloomberg.
Вече над 80% от компаниите в S&P 500 са публикували докладите си, а по-малко от половината са надвишили оценките за приходите за третото тримесечие. Това е най-ниският дял от същия период на 2019 г., показват данни на Bloomberg Intelligence. Темпът на растеж на продажбите в световен мащаб също се забавя към „по-ниския край на предпандемичните диапазони“, казват стратезите на Deutsche Bank.
Това засенчи изненадващият ръст на печалбата за тримесечието досега, като вместо това инвеститорите се фокусират върху дълъг списък с предупреждения за приходите от компании като Apple и Estée Lauder. В Европа също сезонът се характеризира с големи съкращения, включително от Remy Cointreau.
„Чухме много предупреждения в насоките на мениджмънта по време на сезона и точно за това внимаваме – по-слаби продажби и натиск върху маржовете, докато покупателната сила отслабва“, коментира Мария Вайтмане, старши стратег в State Street Global Markets. “Засега потребителите и корпорациите все още имат достъп до кредитиране, но става все по-трудно и по-скъпи. Щом то пресъхне, ще видим повече болка“.
Apple предупреди миналата седмица, че приходите през коледното тримесечие ще бъдат същите като миналата година, разочаровайки инвеститорите, залагащи на възстановяване на растежа. Акциите на Estée Lauder се сринаха, след като собственикът на брандовете MAC и Tom Ford сигнализира намаляващи продажби. Цената на книжата на Remy Cointreau спадна до 3-годишно дъно, след като френската компания намали насоките си за годишните продажби.
Анализ на Bloomberg на стенограми от разговорите по отчетите показват, че фразата „слабо търсене“ е средна най-популярните както в САЩ, така и в Европа. Все още предстои 20% от компаниите в S&P 500 да публикуват отчетите си, а споменаванията на фразата са на второ място в историята, показват данни, датиращи от 2000 г. насам.
Данни на Barclays показват още, че управленските екипи звучи много по-негативно по отношение на перспективите за приходи, отколкото за печалба, тъй като маржовете явно се задържат високи за момента. В резултат на това анализаторите занижават оценките си за продажбите по-бързо, отколкото тези за печалбата на акция, коментира стратегът Еманюел Ко.
За Майкъл Уилсън от Morgan Stanley тенденцията сигнализира особено сила намаляващото ценообразуване на стоките пред услугите. Стратегът, който е сред най-мечи настроените на Wall Street, запазва песимистичната си позиция по S&P 500 за останалата част от 2023 г., позовавайки се на мрачните перспективи пред печалбата, по-слабите макро данни и влошаващите се мнение на анализаторите.