На официална церемония на 14 март 2023 г. в хотел „Балкан“ Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в седемте категории на "Годишните награди за отговорен бизнес 2022" – юбилейното 20-о издание на най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие, който се провежда под мотото „Дай добър пример“.
Престижните отличия бяха връчени от президента Румен Радев, министъра на образованието и науката проф. д-р Сашо Пенов, заместник-министъра на околната среда и водите Ренета Колева, заместник-министъра на труда и социалната политика проф. Емил Мингов, заместник-министъра на икономиката и индустрията Ирина Щонова, британския посланик Роб Диксън, председателя на БФБЛ Левон Хампарцумян и заместник-председателя Антон Панайотов.
Гости на церемонията бяха над 250 души, сред които висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от гражданския и публичния сектор, дипломати и медии.
Председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян приветства гостите на събитието. Снимка: БФБЛ
Председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян приветства гостите, като подчерта, че конкурсът се стреми да поощри бизнеса, който създава новото богатство на България по етичен начин и дава пример за икономически растеж и отговорно поведение.
Прилагането на устойчиви социални политики и отстояването на каузата за социален и отговорен бизнес е ключът за успешното развитие на България, изтъкна президентът Румен Радев. „Ако искаме да се развиваме като просперираща държава и прогресивно общество, имаме нужда от бизнес лидери с мъдрост и визия за бъдещето, със съпричастност към проблемите на обществото, към околната среда и природата, с мисъл за служителите, за местната общност, за младите хора и тяхната реализация в България, с подкрепа към образованието и науката. Вярвам, че само с подобно отношение успехите могат да бъдат устойчиви и да гарантират хармонично развитие на нашето общество“, заяви президентът Радев.
Президентът Румен Радев поздрави всички участници в церемонията и връчи отличията в категорията „Инвеститор в обществото“. Снимка: БФБЛ
Целта на БФБЛ като организатор на конкурса е да отличи най-добрите бизнес практики на отговорност и да популяризира приноса на частния сектор за изграждането на справедлива социална среда и устойчиво бъдеще. Наградите, отворени за всички бизнеси в страната независимо от големина и бранш, при това безплатно, ежегодно предоставят престижна трибуна за компаниите, които променят България, като последователно и ефективно развиват и подкрепят проекти с положително въздействие върху хората, природата и обществото. Самото им участие в конкурса е вече успех – те споделят опита си с колеги от бизнеса, получават обществено признание за устойчивите си практики, утвърждават репутацията си на ангажиран работодател и правят още по-видими каузите, зад които застават.
Голямата награда „Инвеститор в обществото“ спечели "Нестле България" с инициативата „Нестле за Живей активно!“.
"Хармоника" бе класирана на първо място в най-оспорваната категория тази година „Инвеститор в околната среда“ с кампания за почистване на р. Струма.
L’Oreal България взе златото в „Инвеститор в знанието“ със стипендиантската програма „За жените в науката“ в партньорство с ЮНЕСКО.
Призът „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ е за "Бош Инженеринг Център София" и техния проект за развитие на екипа и изграждане на бъдещи таланти.
Проектът "Lidl Палитра" на Lidl България заслужи отличието в най-новата категория „Многообразие на работното място“. Тя бе въведена в конкурса преди една година и цели да популяризира "Хартата на многообразието" – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията. Хартата насърчава политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда и е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да присъстват на откриването на Европейския месец на многообразието тази година в Брюксел и да споделят своя опит и добри практики на уебинар за многообразие на работното място, който БФБЛ организира също през април.
Кампанията „Да изчистим България“ на bTV Медиа Груп ѝ донесе първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.
За втора поредна година "Интерланг" спечели отличието „Най-добра социална политика на МСП“ с програмата си „Ангажирани служители в социални каузи“.
"Алто Комюникейшънс енд Пъблишинг" грабнаха специалната награда „Engage“ за ангажираност на служителите с инициативата „Стара хартия за нова книга“. За нея се състезават всички компании, участвали в конкурса, а носителят се определя от Британското посолство.
Пълен списък с отличените компании и проекти вижте по-долу или свалете оттук.
Рекордните 134 кандидатури, подадени тази година, бяха оценени от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите.
По време на вдъхновяващото събитие БФБЛ представи всички номинирани проекти в отделните категории и обяви финалистите – компаниите, класирани на второ и трето място, както и победителите. Носителите на призовете получиха статуетки, изработени за случая от художника Никола Енев.
Водеща на церемонията бе Радинела Бусерска – водеща на новините по телевизия Bulgaria ON AIR.
За още информация следете ни и в социалните мрежи: #bblfawards2022, #отговоренбизнес.
Церемонията се проведе с подкрепата на златните партньори Амюзнет, Артекс, Баринга, Кауфланд и Такеда, сребърните партньори Астелас, Джапан Табако Интернешънъл България, Електрохолд и Филип Морис България, бронзовите партньори Аларик Секюритис, Дънди Прешъс Металс, M3 Communications Group и Конгрес Инженеринг, и партньорите Девин и Загорка.
Медийни партньори на конкурса са БНР, БТА, Bloomberg TV, Еconomy, Инвестор.бг, БГлобал, Мениджър, твоят Бизнес, NGOBG.info.