Въпреки икономическите трудности и засилената конкуренция глобалната индустрия за развлечения и медии (E&M) е продължила да расте през 2023 г. Общите ѝ приходи са се увеличили с 5% през 2023 г. до 2,8 трлн. долара, като е изпреварила общия икономически растеж, посочен от Международния валутен фонд. Това разкрива докладът Global Entertainment & Media Outlook 2024-28 на PwC, публикуван днес.
Прогнозата, която покрива 11 приходни сегмента в 53 държави и територии, посочва, че глобалните приходи на E&M индустрията ще достигнат 3,4 трлн. долара през 2028 г., нараствайки със среден годишен темп на растеж от 3,9%.
По-конкретно, приходите от реклама се очаква да достигнат 1 трлн. долара през 2026 г. и да формират над половината (55%) от общите приходи на E&M индустрията в следващите пет години.
Докладът също така установява, че услугите за стрийминг, традиционно зависими от абонаментни модели, са изправени пред повишена конкуренция и предизвикателства при използването и възприемането от потребителите. Сега те се стремят към консолидация и полагат усилия срещу споделянето на пароли, предаването на спортове на живо и базирани на реклами модели, за да подкрепят растежа си.
Съединените щати остават най-големия пазар по потребителски разходи и реклама в света (4,3% годишен темп на растеж до 2028), представлявайки над една трета от глобалните разходи на бизнеса за реклама за 2023 г. Въпреки това други големи пазари, включително Китай (7,1%) и Индия (8,3%), както и по-малко зрели пазари като Индонезия (8,5%) и Нигерия (10,1%), растат по-бързо.
„Тъй като глобалната развлекателна и медийна индустрия продължава да расте, играчите на пазара са изправени както пред рискове, така и пред възможности. Промените в потребителските предпочитания и несигурността около продължаващото въздействие на дигиталната трансформация и новите технологии като генеративния изкуствен интелект, вдъхновяват вълна от промени в бизнес модела. Ако играчите на пазара искат да спечелят своя дял от нарастващите приходи, които идентифицираме, те ще трябва да преосмислят как тяхната компания създава, доставя и улавя стойност, като използва растежа на рекламата, като същевременно използва силната възможност, предоставена от изкуствения интелект. Тъй като потребителите все повече потребяват съдържание онлайн, компаниите също ще трябва да разнообразят своите продуктови предложения и да продължат да се свързват с потребителите на платформите, където те прекарват повече време“, коментира Вернер Балхаус, глобален лидер развлечения и медии в PwC Germany.
Очаква се глобалните рекламни приходи да имат среден годишен темп на растеж от 6,7% до 2028 г. Това е над другите два по-широки сегмента в E&M индустрията – свързаността (2,9%) и потребителския сегмент (2,2%). Общите рекламни приходи ще достигнат 1 трлн. долара през 2026 г., а през 2028 г. ще са двойно по-големи спрямо тези през 2020 г. Рекламата ще отговаря за 55% от общия растеж на индустрията в следващите пет години, базирано на трите анализирани сегмента.
Интернет рекламата е най-големият и един от най-бързо растящите компоненти на рекламната индустрия. Той е нараснал с 10,1% през 2023 г., прибавяйки 52,5 млрд. долара нови приходи. Очаква се да расте със среден годишен темп от 9,5% до 2028 г., когато ще отговаря за 77,1% от общите разходи на бизнеса за реклама.