Рекламните приходи на световно ниво ще нараснат със 7,8% през 2024 г., без да се включват политическите реклами в САЩ, заяви медийната инвестиционна група GroupM в нова прогноза, значително повишавайки очакванията спрямо предишна оценка за ръст от 5,3%.
Корекцията поставя световната рекламна индустрия обратно по пътя към преминаване на прага за приходите от 1 трлн. долара през 2025 г. - година по-рано от очакваното, увеличавайки се следващата година с 6,8% до 1,1 трлн. долара, посочва Wall Street Journal, цитирайки компанията.
GroupM, която е подразделение на рекламния гигант WPP, през декември заяви, че растежът тази година може да бъде негативно повлиян от потенциални фактори като ефекта на високите лихви върху потребителските и бизнес разходите, както и по-ниското увеличение от базирани в Китай компании.
Компанията обаче сега казва, че перспективите ѝ са променени заради по-добрите икономически условия и разлика в това как моделира определени сектори.
GroupM сега очаква приходите от реклама в САЩ да достигнат 365,9 млрд. долара тази година, без ефектите от политически реклами, спрямо оценка за 360,4 млрд. долара от декември. Ограничаващите лихви в САЩ не са охладили потребителските и бизнес инвестициите, колкото е било очаквано, казва GroupM.
В Китай рекламните приходи ще достигнат 199,4 млрд. долара тази година, изчислява компанията, спрямо по-ранна оценка за 148,2 млрд. долара. Голяма част от ръста отразява корекция на това как моделира международните и дигиталните реклами, посочва Кейт Скот-Дуокинс, президент на бизнес разузнаването в GroupM и автор на доклада.
GroupM например е променила начина, по който изчислява онлайн рекламите, за да улови по-добре търговията в интернет.
“Това е промяна от област, която не определяме като медия, в свят, където сега разчитаме на нея като медия, затова растежът изглежда огромен“, казва Скот-Доукинс. „Навлиза в нашата сфера, затова вече я измерваме“.
GroupM заяви, че сега очаква 69,5% от рекламните приходи да бъдат формирани с влиянието на изкуствен интелект тази година, като този дял ще достигне 94,1% до 2029 г. Високият дял отразява колко голяма част от рекламните приходи отиват към компании като Google, Meta и ByteDance, които използват сериозно AI инструменти.
“Вероятно няма друга индустрия, където AI е толкова интегриран и толкова влияе върху приходите, колкото рекламната индустрия“, казва Скот-Доукинс.