Френският медиен конгломерат Vivendi заяви, че проучването на възможността за осъществяване на планираното му разделяне на четири отделни бизнеса напредва. Компанията също така отчете скок от почти 87% на приходите от продажби за първото тримесечие, предава Ройтерс.
Вариантът, който се разглежда, е частично разделяне, при което Canal+, рекламната фирма Havas и една компания, обединяваща издателските и дистрибуторски активи, ще бъдат листнати по отделно, гласи изявление.
„Проучването за осъществимост на проекта за разделяне, обявен на 13 декември 2023 г., напредва“, коментира Яник Болоре, председател на надзорния съвет на Vivendi.
През декември компанията заяви, че ще проучи разделянето на част от дейностите си, за да стимулира техния растеж и развитие.
След като отдели тези три субекта, Vivendi ще остане на борсата, запазвайки ролята си да подкрепя разширяването на своите звена и да продължи активно да управлява своите инвестиции, допълва се в изявлението.
Приходите от продажби на Vivendi за първото тримесечие са нараснали с 86,6% до 4,3 млрд. евро, подкрепени от Canal+, от бизнеса на Havas и от консолидацията на Lagardère.
Vivendi пое контрола над френската издателска група Lagardère миналата година.