Този месец българската криейтив агенция proof., която през 2022 г. стана "Агенция на годината" на конкурса ФАРА, обяви, че става ексклузивен партньор на световната мрежа by The Network. За предимствата от това партньорство и как мрежата е избрала proof. за единствена българска рекламна агенция в групата разговаряме с Андреа Стилачи, основател на by The Network, и Емануела Беловарски, Head of Art в proof.
- Г-н Стилачи, какво представлява by The Network и защо е създадена?
АС: by The Network е творческо място, създадено от независими таланти, които искат да изградят единствена по рода си мрежа в световен мащаб. Тя беше създадена, защото почувствахме огромния потенциал на честното и открито сътрудничество, дистанцирано от политиката и далеч от желанието за печалба на всяка цена. by The Network е дружество, базирано в Копенхаген, което е формирано от творци с единствената цел да накара марките да заблестят чрез ослепителната светлина на най-добрите идеи. Познаваме се, уважаваме се и работим със страст, по-голяма, отколкото можете да си представите.
- Колко агенции и творци членуват в нея?
АС: 34 агенции в над 34 ключови пазара с повече от 750 таланти.
- Какви са основните ползи от присъединяването към by the Network? Може ли всяка организация да стане част от мрежата? Какъв е процесът, по който се избират агенциите за нови партньори?
АС: Има няколко предимства. На първо място, бих посочил взаимното вдъхновение. Да си заобиколен от изключително талантливи хора прави въздуха, който дишаш, свеж и сияен. Ние се учим един от друг и имаме начин на работа, който създава неочаквани творчески синергии, способни да превърнат добрите идеи в невероятни. Друго силно предимство е, че нашата глобална структура позволява на всеки член да представи пред клиентите и бъдещите си партньори една невероятна творческа машина, която може да помогне за решаването на комуникационни проблеми далеч отвъд границите на една-единствена държава. Съобразяването с регионалните особености и релевантното на конкретната култура стратегическо планиране във всяко кътче на планетата са също сред предимствата ни. Всяка връзка с потенциален нов партньор е уникална. Ние нямаме формуляри за кандидатстване с излишни документи. Човешките връзки, репутацията, работните казуси, безкрайната енергия и позитивната нагласа са най-добрият начин да започнем.
- Как научихте за proof.? Защо избрахте тази агенция сред всички останали агенции от България?
АС: От години познавам Александър Калчев, който е един от най-талантливите творчески директори, които някога съм срещал. Работи в DDB Париж, много добри приятели сме и един ден, докато си говорехме за by The Network, той ми каза: "Андреа, ако търсиш най-добрата независима агенция в България, имам идеалните хора за теб...". И беше абсолютно прав. Какво друго мога да кажа? proof. е агенция с отношение, смелост и огромно желание за страхотна работа. Страхотен екип с мисия, а ние имаме нужда точно от това.
-Г-жо Беловарски, proof. е една от водещите независими творчески агенции в България. Защо се присъединихте към by The Network?
ЕБ: by the Network ни дава възможност да обменяме опит с професионалисти от различни успешни независими агенции по света. Повечето от тях са формирани от хора като нас - които са работили в големи комуникационни мрежи и са се отделили, за да предлагат творчески решения без legal усложненията и тромавите процеси на голямата корпорация. Това разширява кръгозора ни отвъд предела на нашия локален пазар и ни позволява да сверим часовниците си с колегите от други пазари, за да подобрим услугите си.
- Каква е добавената стойност на партньорството и проправя ли то път към нови проекти извън България?
ЕБ: by the Network е подкрепящата международна среда, която в proof. отдавна търсим. От една страна, рекламата в България е сравнително скорошно понятие и нямаме безброй много опитни кадри - усеща се една периодична нестабилност и несигурност в сферата. Създателите на мрежата са професионалисти с дългогодишен опит и впечатляващи постижения през годините, от които можем да черпим практическа подкрепа и в нашата собствена работа. От друга страна, нашия пазар и опит на локално ниво могат да са безценни за проекти на други агенции от мрежата по света.
- Как функционира партньорството? Създавате ли екипи за конкретни проекти, или просто споделяте знания и опит?
ЕБ: И двете. by the Network организира т.нар. creative councils няколко пъти в годината, на различни локации - последният се състоя в офиса на Herezie в Париж. На тези срещи се разглежда работата на всяка агенция, която има желание да я предложи за обсъждане. В тях създателите, творчески директори, криейтиви, стратези и планьори участват активно, предлагайки своя личен опит и идеи - проект по проект. Ако дадена агенция има нужда от ресурса на друга за проект с потенциал, това се решава и предлага.
Можете ли да ни разкажете повече за проектите, по които работите заедно?
ЕБ: В момента работим по конкурс за голям клиент в Европа и си колаборираме с американската агенция Founders за техен проект в Ню Йорк.