Г-жо Ушева, как като рекламодател определяте значението на наградата Effie? Защо е толкова важен този конкурс?
Вярвам, че за рекламодателите Effie е най-значимият конкурс. Стойността и позиционирането на марката трябва да носят конкретни бизнес резултати. Фактът, че Effie отличава именно това, е показателен за важността на отличието.
Катерина Ушева отговаря за маркетинг комуникациите на Kaufland България. През последните 3 години Kaufland България ежегодно е сред топ 3 рекламодатели според Effie България, а през 2020 марката грабва и призовото място в категорията. Kaтepинa имa дългoгoдишeн опит в ĸoмyниĸaциoннaтa cфepa. Πpoфecиoнaлнoтo ѝ paзвитиe вĸлючвa изгpaждaнeтo нa мapĸи, cтpaтeгичecĸo плaниpaнe, paзвитиe нa интeгpиpaни ĸoмyниĸaциoнни peшeния, вpъзĸи c oбщecтвeнocттa, cъздaвaнeтo нa пpoгpaми зa ycтoйчивo paзвитиe, ĸaĸтo и yпpaвлeниe нa eĸипи.
Какво Ви мотивира да станете член на тазгодишното жури на Effie България?
За пръв път Kaufland България участва в конкурса през 2019. През 2020 бяхме обявени за най-ефективен рекламодател в България. Миналата година защитихме позициите си и останахме в призовата тройка. В нашата компания силно вярваме, че бизнес резултатът е факторът, който трябва да задвижва дадена кампания. Именно това е и причината да приема поканата на Effie България. Журито има ключова роля за това да се поощрява симбиозата между агенции и марки с общата цел – постигане на резултат, значим за бизнеса.
Тече процесът на журиране. Каква е Вашата преценка - какво е нивото на подадените заявки? Участниците успели ли са докажат своята съвършено свършена работа в условията на предизвикателства?
Тази година конкурсът бележи рекорден брой заявки. Дори само този факт е показателен, че агенциите и рекламодателите у нас вярват в качеството на своята работа. Нивото на заявките е много добро. В някои от тях ясно се вижда как предизвикателствата са превърнати във възможност. Има заявки, които са отлично структурирани и аргументирани. Никоя структура и аргументация обаче не може да компенсира липсата на конкретен резултат. За радост заявки без конкретно влияние върху потребителските нагласи и поведение почти няма.
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 600 служители. През 2022 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места.
Според Вас кои са трите ключови елемента, които правят една кампания успешна?
Качественият анализ на пазарната среда е в основата на кампанията. Промяната на клиентската нагласа или поведение са желаният резултат. Резултат, който трябва положително да влияе върху бизнес представянето на марката.