IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ленко Йорданов пред tbi talks: Ценовата война ще повлияе на маркетинг подходите

Мениджърът “Дигитален маркетинг” в tbi коментира как, според него, ще се отрази високата инфлация на тазгодишния силен шопинг сезон

09:00 | 07.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: tbi
Снимка: tbi

На 9-и ноември в 10:30 ч. ще се проведе поредното онлайн събитие на тема “Как да спечелим от сезона на пълните кошници”, по време на което търговци от всички сфери ще получат знания и практични съвети от експерти в областта на онлайн търговията за това как да извлекат максимума от силния шопинг сезон. Ленко Йорданов, мениджър “Дигитален маркетинг” в tbi, ще бъде един от лекторите. Дни преди събитието той коментира как, според него, ще се отрази високата инфлация на тазгодишния силен шопинг сезон.

Събитието е безплатно, а регистрацията вече е активна. Запазете вашето място ТУК.

Реализирането на продажби през сегашния силен шопинг сезон може да се окаже предизвикателство за търговците - високите нива на инфлацията свиха портфейлите на много потребители и те са по-внимателни към разпределянето на финансите си. Какви примери можеш да ни дадеш за маркетингови подходи, които биха привлекли клиенти в настоящата несигурна икономическа ситуация.

Със сигурност текущата финансова ситуация ще окаже влияние на потребителите през силния шопинг сезон. Основна тенденция и индикация за това е все по-ранното започване на кампаниите за Черен петък, което се прави както за „изпреварване“ на конкуренцията така и за освобождаване на залежал инвентар.

Това влияе и на маркетинг подходите, защото, както винаги, ценовата война ще е безмилостна. Тази година ще е по-важно от всякога бизнесите да маркетират не само продуктите си, но и допълнителната стойност, която биха дали на потребителя. За пример едно от нещата, които биха се оказали ключови в такъв момент, е предлагането на бърза доставка, защото това е казус, с който вече много потребители са се сблъсквали в изминалите години покрай “Черен петък”.

Също така, предвид ограничените бюджети не само на потребителите, но и на бизнеса, то е изключително важно потребителската фуния и рекламните послания да са изчистени от рано и да са максимално опростени и разбираеми. Наблягането на комуникация към текущи клиенти е задължителна. Те са най-големият коз, с който търговците разполагат, а същото така и са най-лесни за достигане чрез имейл комуникация или друг подобен по-бюджетен метод. Ако говорим за кампании в рекламните акаунти, в този период е хубаво да се премине към използване на performance кампании, използващи оптимизация за крайни конверсии (продажби). И не на последно място - огромно предимство биха дали и възможностите за разсрочено плащане, които търговците предлагат на клиентите си, за да олекотят допълнително празничния им бюджет.

Ленко Йорданов, мениджър “Дигитален маркетинг” в tbi

Имаш голям опит в дигиталния маркетинг. Можеш ли да споделиш какви са наблюденията ти за начина, по който потребителското поведение се променя през последните години (какви тенденции се наблюдават в периода преди и по време на пандемията и сега с финансовата криза)?

Едно от нещата, които мога да споделя за българския пазар е, че се променя начинът на интеракция с бизнесите и силният преход на употреба на мобилни устройства за всичко. Говорейки за ситуацията в момента, не може да не споменем и факта, че хората неминуемо се влияят от случващото се в международен план. Потребителите прекарват повече време в проучване и биха обмислили решението си за покупка на неща, които не са от първа необходимост. Също така, както споменах и по-рано, за тях е важно да имат опции за финансиране на конкретни продукти, за да могат по-добре да ги напаснат в месечните си бюджети.

Потребителите са все по-внимателни във връзка с времето, прекарано в онлайн пространството. Създаването на цялостното дигитално преживяване - от покупка до изграждането на лоялност към бранда, става все по-предизвикателно за бизнеса. Как се следи и измерва пулсът на потребителите в толкова динамична и конкурентна дигитална среда?

Аз лично смятам, че това, което е хубаво да се следи и измерва, не се е променило много през последните години. Но в контекста на онлайн магазини, където всичко е обвързано с продажби, то правилно конфигуриран Google Analytics с настроен Enhanced Ecommerce Tracking, както и правилно конфигурирани рекламни акаунти, които са настроени да оптимизират и измерват реални конверсии е санитарният минумум за всеки подобен бизнес.

Социалните мрежи и чат функционалности пък позволяват на търговците „директна“ връзка с потребителите и възможност да следят мнението им. За пример - в банката имаме цял екип, който следи и се грижи за това.

В tbi работите с много малки и средни търговци, които подкрепяте чрез съвместни маркетингови активности. От гледна точка на опита ти - какъв съвет би дал на прохождащите в дигиталния маркетинг бизнеси? Сподели няколко полезни практики - за какво да внимават, как да разпределят бюджета си разумно в различните комуникационни канали.

Ще започна с най-често допусканата грешка, а тя е да стартират неподготвени. През последните години както Google, така и Facebook правят все повече стъпки към това пускането и управлението на една рекламна кампания да е максимално улеснен процес. Но това не го прави лесен. Ако сте собственик на малък бизнес, който сам управлява рекламните кампании, отделете бюджет и инвестирайте в курс. Търговците трябва да взимат предвид и това защо дадените потребители са на конкретното място. Ако човек използва търсачката на Google, то той вероятно има представа от какво има нужда и търси конкретно решение. Ако същият човек е във Facebook или Instagram, то неговото поведение и мотиви ще са тотално различни.

Едно от първите неща, които съветваме наши партньори и което смятам, че е изключително приложимо, е да се създаде отделна целева страница с подбрани оферти и изчистена рекламна комуникация. В нея могат да се намират например най-добрите предложения на търговеца. Taка той ще може да фокусира цялото си внимание върху нещата, които знае, че имат най-голям потенциал и може да премине към тестване на различни канали за комуникация.

Какво могат да очакват от теб участниците по време на предстоящия епизод на tbi talks?

Още практични съвети и конкретика!

Пълна информация за лекторите и темите в този епизод на tbi talks можете да видите ТУК

Последна актуализация: 09:23 | 07.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още
Финанси виж още