Приходите на PDD Holdings – компанията майка на Temu – са нараснали с по-малко от очакваното, след като засилването на вътрешната конкуренция и митата на САЩ попречиха на експанзията ѝ, пише Bloomberg
Компанията за електронна търговия отчете приходи от 110,6 млрд. юана (15,3 млрд. долара) за тримесечието до края на декември. Нетната печалба е нараснала с 18% до 27,4 млрд. юана. Цената на акциите на PDD в САЩ расте с над 2% след началото на борсовата търговия.
Резултатите на PDD бяха обявени, след като конкурентите JD.com и Alibaba Group Holding отчетоха по-добри от прогнозираните продажби за същото тримесечие, когато Пекин засили политики като субсидии и стимули за търговия, за да увеличи разходите. Пекин даде приоритет на разширяването на вътрешното търсене, докато страната се стреми да компенсира въздействието на митата на президента на САЩ Доналд Тръмп и да постигне целта за растеж от около 5%.
PDD предупреди за вътрешната конкуренция от август и прогнозира, че нейната рентабилност ще се понижава с течение на времето. Освен това е изправена пред нарастваща несигурност в чужбина, тъй като нейната бързо разрастваща се международна платформа за електронна търговия Temu среща икономическа и регулаторна съпротива по целия свят.
Temu, най-големият онлайн търговец на дребно с отстъпки, се бори с повишените мита на САЩ за китайски продукти и потенциалното затваряне на данъчна вратичка за пратки с малка стойност.
Последното би премахнало ключово предимство, което Temu и Shein използваха, за да направят експанзия в САЩ за сметка на Amazon.com. Китайските търговци на дребно също така могат да бъдат принудени най-сетне да започнат да субсидират търговците на своите платформи предвид увеличените разходи за доставка. В отговор PDD и Shein започнаха да диверсифицират своите логистични вериги, разширявайки мрежите си в САЩ и преминавайки към по-големи поръчки.
„Приходите и печалбата на PDD за 2025 г. могат да не отговорят на прогнозите, ако закъсненията в доставките и митническото освобождаване на произведени в Китай стоки, продавани от Temu в САЩ, където платформата генерира повече от една трета от брутната си стойност на стоките, продължат на фона на несигурността в търговската политика. Това може да ограничи растежа на приходите на PDD и да насърчи фирмата да субсидира китайските търговци в САЩ“, коментират Катрин Лим и Трини Там, анализатори на Bloomberg Intelligence.
Temu вече изпращаше повече инвентар на едро в САЩ и плаща такси, за да ги съхранява в складове близо до големите градове, за да намали сроковете за доставка. Тази промяна трябва да помогне за притъпяване на ефектите от всяка промяна, но все пак ще окаже натиск върху модела за предлагане на отстъпки.
Миналата година компании, включително Shein и Temu, са изпратили малки колети до САЩ с декларирана стойност под 800 долара за около 46 млрд. долара общо, сочи прогноза на Nomura Holdings. Това представлява около 11% от целия отчетен внос от Китай в САЩ.