Remy Cointreau очаква годишните ѝ продажби да са се свили с близо 18%, тъй като потребителите в САЩ се отказват от скъпите алкохолни напитки, а спадът в Китай продължава, съобщава Bloomberg.
При слаба яснота за това кога потребителите в САЩ ще възобновят разходите си, френският производител на коняк очаква органичните продажби да намалеят със спад в горната част на прогнозирания диапазон. Предишният най-добър сценарий предвиждаше понижение от 15%.
Насоките на Remy биват публикувани малко след като във вторник LVMH отчете спад от 11,6% на подразделението си за вина и спиртни напитки, което показва, че пазарът на алкохолни напитки от висок клас остава слаб. Все пак според групата за луксозни стоки има признаци, че търсенето се нормализира, като е възможно възстановяване през следващите две години.
Продължаващата несигурност доведе до ценово понижение на акциите на Remy с 4,1% в началото на търговията в Париж. През последните 12 месеца до края на търговията във вторник акциите на Remy са поевтинели с почти 39%.
През третото фискално тримесечие органичните продажби на компанията се свиват с 21,5%, тъй като нарастващият натиск върху разходите за живот се отрази негативно на продажбите на коняк. Remy беше засегната и от митата, наложени от Китай в рамките на т.нар. от Пекин антидъмпингови мерки върху брендито, внасяно от Европейския съюз.
Въпреки това спадът в продажбите е по-малък от очакванията на анализаторите, а Remy заяви, че нивото на запасите в САЩ се е подобрило в сравнение с второто тримесечие. Резултатите от продажбите на коняк в Европа, Близкия изток и Африка показват признаци на подобрение благодарение на ръст в Обединеното кралство.
Компанията също така заяви, че онлайн продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион и Китай са нараснали с повече от 10% благодарение на продажбите в T-Mall и JD.com, по време на Деня на самотните сърца и други промоционални дни.
За разлика от някои конкуренти, Remy не се поддава на намаляване на цените, за да защити маржовете си, а свива разходите, за да противодейства на спада в САЩ. Remy заяви, че ще приложи нов план за намаляване на разходите на стойност 50 млн. евро в допълнение към икономиите за 50 млн. евро икономии, вече обявени в резултатите за полугодието.