Производителят на енергийни напитки Red Bull заяви, че е постигнал рекордни приходи и оперативна печалба миналата година въпреки най-бавния си темп на растеж от четири години, пише Bloomberg.
Нетните приходи от продажби на австрийската компания са нараснали с 6,4% през 2024 г. до 11,2 млрд. евро, сочат избрани метрики, публикувани на нейния уебсайт. Red Bull е продала 12,7 млрд. кенчета от своята кофеинова напитка, което е с 4,4% повече спрямо 2023 г.
Същевременно компанията е наела повече от 2000 служители, с което работната ѝ сила се доближи до 20 хил. души. Гигантът направи експанзия в 178 държави от основаването си през 1987 г.
Нетните приходи на Red Bull за първи път надхвърлиха 11 млрд. евро през 2024 г. Графика: Bloomberg
Продажбите на напитките на Red Bull продължават да бъдат основният двигател на растежа, въпреки че компанията разширява портфолиото си от спортни инвестиции. За първи път през 2022 г. спонсорските плащания на спортни звезди надхвърлиха 1 млрд. евро.
Нидерландският пилот Макс Верстапен спечели четвъртата си поредна шампионска титла във Formula 1 миналата година за отбор, собственост на Red Bull. Компанията притежава футболни отбори в Германия, Ню Йорк и Бразилия и е взела мажоритарен дял в отбора за шосейно колоездене Bora-Hansgrohe.
Компанията, която няма финансови дългове или публично предлагани ценни книжа, дава поглед върху операциите си до голяма степен чрез годишните си отчети, които подава в корпоративния регистър на Австрия, както и от данните на уебсайта си.
Традиционните производители на енергийни напитки са изправени пред ожесточена конкуренция от играчи, предлагащи продукти без захар на загрижени за здравето си клиенти. На най-големия си пазар – САЩ – Red Bull стабилизира дела си на 36% през миналата година, сочат данни на Circana.
Марк Матешиц, син на покойния основател на компанията, получи 395 млн. евро дивидент миналата година въз основа на своя дял от 49%. Членове на тайландската фамилия Йовидя държат останалите 51%.
„Нашите планове за растеж и инвестиции през 2025 г. отново са много амбициозни, предвиждат продължаваща възходяща тенденция и – както винаги в Red Bull – ще бъдат финансирани от оперативния паричен поток“, посочва компанията.