Европейската верига за търговия с облекло и стоки за дома Pepco Group обяви в четвъртък спад на сравнимите продажби от 1,1% на годишна база за първото си фискално тримесечие. Понижението все пак е по-малко от това от предишните три месеца, когато компанията отбеляза с 3,5% по-слаби продажби.
Спадът се дължи на бизнеса на компанията Poundland във Великобритания, където приходите са се свили със 7,3% на годишна база през трите месеца до края на декември. Брандовете Pepco и Dealz обаче са се представили силно.
Ръстът на сравнимите продажби на Pepco достига 1,4% до общо 1,3 млрд. евро, а на Dealz – 6,6% до 106 млн. евро.
Групата заяви, че спадът при Poundland се дължи основно на продължаващата слабост в сегмента на облеклото и общите стоки, както и на вече отбелязани трудни пазарни условия, съобщава Ройтерс.
Миналия месец Pepco заяви, че обмисля стратегически варианти за веригата от 825 магазина, след като отбеляза разходи за обезценка в размер на 775 млн. евро, които доведоха до годишна нетна загуба от 662 млн. евро за групата.
Тя заяви, че разходите отразяват по-слабите резултати на Poundland през 2023/24 г., както и по-бавните перспективи за растеж, засилената конкуренция и перспективите за по-високи разходи в Обединеното кралство след бюджета на новото лейбъристко правителство за повишаване на данъците през октомври.
„Връщането на Poundland на правилния път е ключов приоритет – предприемаме цялостна оценка на бизнеса и незабавни мерки за подобряване на паричните ни резултати и укрепване на предложението за клиентите“, заяви главният изпълнителен директор на групата Стефан Борхерт.
Той заяви, че няма да увеличават броя на магазините Poundland през годината.
Групата, чиито акции са поевтинели с 30% през последната година, отчете, че общите приходи през тримесечието възлизат на 1,93 млрд. долара – ръст от 3,1% при постоянни валутни курсове. Освен това компанията е минала границата от 5 хил. магазина – тя е открила нетно 63 нови магазина, с което общият им брой достига 5011. Брутният марж на групата се е подобрил със 140 базисни пункта.