Британската компания Marks & Spencer отчете по-добър от очаквания ръст от 8,9% на сравнимите продажби на хранителни стоки и от 1,9% на продажбите на облекло, домашен интериор и козметика през коледния период на търговия. Така компанията се превръща в една от най-добре представящите се в сектора, съобщава Ройтерс.
Висококачествените храни на търговеца на дребно традиционно са популярни по Коледа, но за 2024 г. компанията заяви, че силният ръст на продажбите и пазарният му дял са я превърнали в най-добре представилия се търговец на хранителни стоки през периода.
В четвъртък Tesco, най-големият британски търговец на храни на дребно, отчете ръст от 4,1% на основните продажби около Коледа.
Главният изпълнителен директор Стюарт Мачин заяви, че M&S е пренесла инерцията от силното си представяне през 2024 г. в периода около Коледа.
„Рекордите по продажби бяха счупени из целия бизнес, като при хранителните продукти бе отбелязан най-силният ден, а в областта на облеклото, дома и красотата – най-силната седмица. Ние обаче не изпитваме самодоволство – като развиващ се бизнес нашата задача е да чупим рекорди“, каза той в четвъртък.
Анализаторите очакваха компанията да отчете ръст от 7,8% на продажбите на храни и от 0,7% на продажбите на дрехи и стоки за дома за 13-те седмици до 28 декември, показва консенсусна оценка, съставена от компанията.
Според анализаторите продажбите на M&S за дома са се свили с около 2% от закриването на бизнеса с мебели през миналата година.
Акциите на M&S са поскъпнали с 31% през последните 12 месеца, достигайки осемгодишен връх от 415 пенса през ноември, тъй като обратът в дейността на групата изглежда все по-сигурен.
Мачин обаче заяви в четвъртък, че средата остава предизвикателна, като трябва да се преодоляват препятствия при разходите и икономиката, но добави, че групата може да държи много неща под контрол.
През ноември M&S съобщи, че очаква от април да се появят неблагоприятни последици от по-високи данъци и разходи за заплати в размер на 120 млн. паунда.