Според Зан Lego успешно успява да привлече възрастните и държи на това и до днес.
През последните две десетилетия Lego работи със стотици други партньори, за да предложи играчки от вселени като „Хари Потър“, „Властелинът на пръстените“, „Ловци на духове“, Marvel, DC, „Джурасик парк“ и Pixar.
„Станахме свидетели на години на огромен растеж за марката Lego”, коментира главният продуктов и маркетинг директор в компанията Джулия Голдин. „Взехме много съзнателно решение да отключим потенциала си, залагайки на много нови аудиторни групи, удвоихме публиката, която вече имахме, така че да гарантираме, че сме много свързани“.
Откриването на новите строители
Lego не спира до базираните на франчайзи комплекти.
Компанията е работила по проектирането на различни видове конструктори, които се харесват на нови групи потребители - такива, които иначе не биха купили или построили комплект Lego, казва Зан. Това включва конструктори на градски пейзажи, включващи силуети от Лондон до Ню Йорк, тухлени версии на известни картини като „Звездна нощ“ на Винсент ван Гог и „Мона Лиза“ на Леонардо да Винчи, както и серия от конструктори растения.
Голдин отбелязва, че Lego „инвестира в привличането на нови аудиторни групи към портфолиото си“ и създава повече продукти за тях.
Ето защо Lego си партнира с Formula 1, за да създаде серия от конструктори, вдъхновени от F1, които варират от пакети Duplo за деца в предучилищна възраст до колекционерски модели за възрастни. Партньорството ще обхване и дигиталните платформи на Lego, а компанията за играчки ще се позиционира и на бъдещите състезания на F1.
Голдин твърди, че предишните автомобилни продукти, включително комплекта McLaren Lego, са се представили добре при продажбите на дребно, давайки на Lego увереност да навлезе по-дълбоко в сферата на автомобилните състезания.
„Винаги започваме с публиката“, коментира тя. „Винаги гледаме от какво се интересуват децата? И видяхме, че F1 е едно от най-бързо разрастващите се неща сред по-малките деца, а също така се разраства в световен мащаб и привлича много нова публика, особено жени и семейства“.
Привличането на нови потребители позволи на Lego да увеличи приходите си и помогна да се балансира отслабването на филмовия бизнес.
Голяма част от настоящите проблеми с продажбите на индустрията за играчки модат да бъдат приписани на спирането на работата на Холивуд. Пандемията и последвалите стачки доведоха до по-малко нови продукции, които можеха да послужат като база за играчки.
Липсата на детски филми в частност означава, че компаниите за играчки не произвеждат толкова много нови екшън фигурки, елементи за игри и други предмети, свързани с киното.
Но през 2023 г. Lego предложи 780 продукта, около 50% от които са нови артикули – наравно с последните години.