Брутната печалба на JYSK в България за финансовата 2023/2024 година е 34,6 млн. лв., което е ръст от 14,1%, а оборотът намалява с 0,5% до 598 млн. лв., съобщиха от компанията, специализирана в търговия на дребно на домашно обзавеждане. Резултатите включват дейността на магазините на JYSK в България и дистрибуционния център в Божурище.
От JYSK посочват, че за периода от 1 септември 2023 г. до 31 август 2024 г. компанията инвестира в намаляване на и без това вече конкурентните си цени.
През финансовата 2023/2024 г. глобалната несигурност и вълнения продължиха и въпреки че инфлацията намаля, потребителите все още изпитваха нужда да приоритизират разходите си, коментират от JYSK.
За този период от JYSK са отворили четири нови магазина в България – в Карлово, Елин Пелин, Равда и Велинград, и са обновили четири по-стари магазина, които са модернизирани до най-новата концепция Store 3.0.
През последната финансова година JYSK си поставя и нови цели, за да отговори на изискванията на международно признатата инициатива Science Based Targets в съответствие с Парижкото споразумение за климата. Стремежът на компанията е да намали емисиите в собствените си операции с 50,4% до 2032 г., като целта ѝ е 72,5% от доставчиците да разполагат с цели за емисиите си, одобрени от Инициативата за научнообосновани цели (SBTi), преди края на финансовата 2028 г.
От JYSK очакват, че световният пазар на дребно ще остане непредсказуем и притиснат от високите оперативни разходи след няколко години с висока инфлация. Прогнозите на компанията са сегашното ниско доверие на потребителите да се подобри леко.
През пролетта на 2025 г. JYSK ще отвори първия магазин от веригата извън Европа - в Казабланка, Мароко.