IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Remy Cointreau се готви за остър спад на годишните продажби

Компанията промени за пореден път насоките си

13:38 | 28.11.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Remy Cointreau в четвъртък подготви инвеститорите за по-голям от очаквания спад на годишните продажби, подчертавайки слабостта на ключовия си американски пазар, където инфлацията е засегнала търсенето, а потенциалните мита може да нанесат нов удар на производителя на алкохолни напитки, съобщава Ройтерс.

Френската група е засегната и от забавянето на растежа в Китай и заяви, че очаква общите продажби да намалеят с между 15% и 18% през фискалната година, която приключва през март.

Това е над прогнозирания спад от 10,6% в консенсусна оценка на анализатори, изготвена на LSEG, и следва спад от 19,2% на продажбите през миналата финансова година.

„Правенето на бизнес става все по-трудно за Remy“, казват анализаторите на Barclays в бележка. „Remy увеличава промоционалната си дейност... но продажбите на Remy Martin все още постоянно намаляват.“

Производителят на коняк Remy Martin и ликьора Cointreau трябваше да снижи прогнозите си през изминалата година на фона на резкия спад в продажбите на коняк. Това доведе до спад в цената на акциите му с около две трети през тази година до най-ниското им ниво от 2016 г. насам.

Акциите на компанията поевтиняха с 4% след обявяването на новите насоки в четвъртък.

През октомври Remy изостави надеждите си за възстановяване на продажбите през тази година на фона на слабите резултати най-вече в САЩ, където високите лихви и инфлацията накараха магазините да намалят запасите от алкохолни напитки.

Съкращенията на разходите, които помогнаха да се смекчи ударът върху оперативната печалба през първото полугодие, ще продължат и през втората половина на годината, заяви групата. Печалбата за първото полугодие е намаляла със 17,6% на органична база, докато анализаторите очакваха спад от 20,6%.

Освен в САЩ, продажбите в Китай също се свиват поради забавената икономика.

Американският и китайският пазари стоят зад по-голямата част от продажбите на коняк, формирайки около 70% от приходите на Remy.

Пекин наложи високи мита върху вноса на бренди от Европейския съюз като част от ответните мерки, след като блокът гласува за мита върху вноса на електромобили, произведени в Китай.

Remy вече заяви, че ще повиши цените, за да компенсира въздействието. Конкурентът производител на коняк Hennessy тази седмица преустанови плана си да бутилира брендито си в Китай, за да избегне митата, след като стотици работници стачкуваха в знак на протест срещу този ход.

Заплахата на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп за въвеждане на универсални мита от 10% върху чуждестранни продукти ще нанесе допълнителен удар върху бизнеса на Remy в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:38 | 28.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още