Remy Cointreau в четвъртък подготви инвеститорите за по-голям от очаквания спад на годишните продажби, подчертавайки слабостта на ключовия си американски пазар, където инфлацията е засегнала търсенето, а потенциалните мита може да нанесат нов удар на производителя на алкохолни напитки, съобщава Ройтерс.
Френската група е засегната и от забавянето на растежа в Китай и заяви, че очаква общите продажби да намалеят с между 15% и 18% през фискалната година, която приключва през март.
Това е над прогнозирания спад от 10,6% в консенсусна оценка на анализатори, изготвена на LSEG, и следва спад от 19,2% на продажбите през миналата финансова година.
„Правенето на бизнес става все по-трудно за Remy“, казват анализаторите на Barclays в бележка. „Remy увеличава промоционалната си дейност... но продажбите на Remy Martin все още постоянно намаляват.“
Производителят на коняк Remy Martin и ликьора Cointreau трябваше да снижи прогнозите си през изминалата година на фона на резкия спад в продажбите на коняк. Това доведе до спад в цената на акциите му с около две трети през тази година до най-ниското им ниво от 2016 г. насам.
Акциите на компанията поевтиняха с 4% след обявяването на новите насоки в четвъртък.
През октомври Remy изостави надеждите си за възстановяване на продажбите през тази година на фона на слабите резултати най-вече в САЩ, където високите лихви и инфлацията накараха магазините да намалят запасите от алкохолни напитки.
Съкращенията на разходите, които помогнаха да се смекчи ударът върху оперативната печалба през първото полугодие, ще продължат и през втората половина на годината, заяви групата. Печалбата за първото полугодие е намаляла със 17,6% на органична база, докато анализаторите очакваха спад от 20,6%.
Освен в САЩ, продажбите в Китай също се свиват поради забавената икономика.
Американският и китайският пазари стоят зад по-голямата част от продажбите на коняк, формирайки около 70% от приходите на Remy.
Пекин наложи високи мита върху вноса на бренди от Европейския съюз като част от ответните мерки, след като блокът гласува за мита върху вноса на електромобили, произведени в Китай.
Remy вече заяви, че ще повиши цените, за да компенсира въздействието. Конкурентът производител на коняк Hennessy тази седмица преустанови плана си да бутилира брендито си в Китай, за да избегне митата, след като стотици работници стачкуваха в знак на протест срещу този ход.
Заплахата на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп за въвеждане на универсални мита от 10% върху чуждестранни продукти ще нанесе допълнителен удар върху бизнеса на Remy в САЩ.