Френската група Danone задмина очакванията за продажбите за третото тримесечие в четвъртък, подкрепена от по-високия обем продажби, макар че увеличенията на цените се забавят. Компанията отбеляза и силно търсене в Северна Америка на високопротеинови продукти, сметана за кафе и вода, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на млечни продукти в света запази прогнозата си за ръста на сравнимите продажби за 2024 г. между 3% и 5%, с умерено подобрение на повтарящия се оперативен марж.
„Чувстваме се много уверени да постигнем целите в този диапазон, дори ако потребителското доверие е малко слабо“, коментира финансовият директор Юрген Есер.
Производителят на млеката Activia, водата Evian и адаптираното мляко Aptamil отбеляза ръст от 4,2% на сравнимите продажби за третото тримесечие от 6,826 млрд. евро, което е над очакванията на анализаторите за увеличение от 3,9% в консенсусна оценка, събрана от компанията.
Обемът на продажбите се е увеличил с 3,6% през третото тримесечие спрямо ръст от 2,9%, очакван от анализатори в предоставената оценка.
Компанията е повишила цените си с 0,7% през периода – по-малко от увеличението от 1% през предишното тримесечие и под оценката за 0,9%.
„Обемите са особено на фокус за пазара през третото тримесечие и това говори добре за Danone днес“, пишат анализаторите на Bernstein в бележка.
Компаниите за потребителски стоки като Danone, Nestle и Unilever забавят ценовите си увеличения след три години на стръмни повишения в резултат на пандемията от Covid-19, тъй като потребителите, засегнати от кризата с разходите за живот, се насочиха към по-евтини, небрандирани опции.
Миналата седмица Nestle понижи годишните си прогнози за ръста на органичните продажби до около 2% след по-слаб от очакваното ръст на основните продажби за деветмесечието.