Компанията за детски играчки Mattel задмина очакванията на Wall Street за тримесечната си печалба благодарение на строгия контрол върху разходите. Тя обаче все пак понижи прогнозата си за годишните продажби преди празничния сезон на фона на слабото търсене на играчки, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията поскъпнаха с над 4% в следпазарната търговия в сряда. Конкурентът Hasbro трябва да представи резултати си преди отварянето на пазарите в четвъртък.
Mattel очаква да генерира икономии на разходите от около 75 млн. долара тази година, след като задмина по-ранната цела от 60 млн. долара през първите девет месеца на годината.
„Mattel постига целите си в предизвикателно време за индустрията на играчките“, коментира анализаторът на Emarketer Зак Стамбор.
Производителят на количките Hot Wheels се насочи към по-строг контрол на разходите, за да преодолее мудното търсене, като продажбите продължават да се свиват за трето поредно тримесечие. Компанията си постави цел за икономии от 200 млн. долара до 2026 г. чрез усилия като оптимизиране на веригата за доставки и съкращаване на продуктовите линии.
Сега компанията очаква нетните продажби за 2024 г. да останат без промяна или леко да намалеят спрямо миналогодишните 5,44 млрд. долара в сравнение с предишната ѝ оценка за нулева промяна на база постоянни валутни курсове.
„Агресивното ценообразуване и намаленията в търговията на дребно биха могли да повлияят на продажбите в началото на празничния сезон и вярвам, че компанията е предпазлива в това отношение“, казва Джеймс Зан, главен редактор на списание The Toy Book.
Междувременно Mattel повиши очакванията си за годишния коригиран брутен марж на 50% от предишния диапазон от 48,5% до 49%.
Нетните продажби са се свили с 4% до 1,84 млрд. долара, оставайки под очакванията за 1,86 млрд. долара, според данни, събрани от LSEG.
Брутните продажби в световен мащаб за категорията „Кукли“ са се понижили с 14%, главно поради по-слабите продажби на Барби, след като ефектът от миналогодишната премиера на филма „Барби“ намаля.
Печалбата на Mattel, която се фокусира върху партньорства за интелектуална собственост за популярните си марки, възлиза на 1,14 долара на акция на коригирана база, надминавайки прогнозите за 95 цента.