IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Starbucks отмени годишната си прогноза, докато се готви за преструктуриране

Компанията обяви предварителни резултати за четвъртото тримесечие, като всички основни показатели бележат спад

09:48 | 23.10.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Starbucks отмени прогнозата си за следващата фискална година, докато новият главен изпълнителен директор Браян Никъл се опитва да преструктурира компанията, изпаднала в затруднение заради отслабващото търсене на скъпи напитки, съобщава Ройтерс.

Веригата кафенета обяви и предварителни резултати за четвъртото тримесечие, заявявайки, че сравнимите продажби, нетните приходи и печалбата са се свили, притиснати от слабото търсене в САЩ.

Акциите ѝ поевтиняха с около 4% в следпазарната търговия във вторник. Те са поскъпнали с почти 28%, откакто компанията определи Никъл за главен изпълнителен директор в началото на август.

Никъл, който бе изненадващо избран за поста, заяви: „Ясно е, че трябва фундаментално да променим стратегията си, за да можем да се върнем към растеж и точно това правим с нашия план Back to Starbucks”.

Той заяви, че Starbucks ще опрости „свръхсложното си меню и ще коригира ценовата архитектура“.

Компанията сега очаква сравнимите продажби да са се свили с 6% в САЩ и с 14% в Китай през четвъртото тримесечие до 29 септември. Тя отмени годишните си прогнози за фискалната година, приключваща в края на септември 2025 г.

„Въпреки повишените ни инвестиции не успяхме да променим посоката на спада в трафика ни“, заяви главният финансов директор Рейчъл Ругери. „Разработваме план за преструктуриране на бизнеса, но ще отнеме време“.

Въпреки това Starbucks повиши тримесечния си дивидент до 61 цента от 57 цента на акция, за да засили доверието на инвеститорите към плана, каза Ругери.

Програмата за лоялни клиенти на компанията не е успяла да подобри трафика. Като част от плана за преструктуриране Никъл заяви, че компанията цели да промени маркетинг усилията си и да измести фокуса към всички клиенти, а не само към членовете на Starbucks Rewards.

Starbucks ще проведе конференцията си за отчета за четвъртото тримесечие на 30 октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:48 | 23.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още