IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nestlé отчете органичен ръст от 2% за деветмесечието

Прогнозата за цялата 2024 г. е актуализирана, като вече се очаква ръстът на органичните продажби също да бъде около 2%

15:00 | 17.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Nestle
Снимка: Nestle

Nestlé отчете органичен ръст от 2% за първите девет месеца на годината, сравним с увеличението от 2,1%, постигнато през първото полугодие. Реалният вътрешен ръст (RIG) е 0,5%, повлиян от намаленото търсене и колебанието на потребителите към глобалните марки, свързано с геополитическото напрежение. Освен това през третото тримесечие реалният вътрешен ръст (RIG) e отрицателно повлиян от приблизително 60 базисни пункта от действия, предприети за намаляване на стоковите наличности при клиентите, главно в Северна и Южна Америка.

Ценообразуването продължава да се нормализира след безпрецедентни увеличения през предходните две години. През третото тримесечие увеличението на цените на шоколадовите изделия и кафето, свързано с по-високите разходи за суровини, e частично компенсирано от промоционалната дейност в категорията за храни за домашни любимци и млечните продукти.

По географски региони органичният ръст се движи от нововъзникващите пазари и Европа, които заедно компенсират лекия спад в Северна Америка. На развитите пазари органичният ръст е 1,1%, с положително ценообразуване и реален вътрешен ръст (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст беше 3,5%, воден от ценообразуването с положителен реален вътрешен ръст (RIG).

Категорията „Кафе“ има най-голям принос за органичния ръст със средни едноцифрени нива на растеж, подкрепени от трите водещи марки - Nescafé, Starbucks и Nespresso.

Категорията за храни за домашни любимци постигна нисък едноцифрен ръст, воден от продължаващата инерция за научно обосновани първокласни марки Purina ProPlan, Purina ONE и Fancy Feast.

Продажбите на категорията на шоколадови изделия нарастват със среден едноцифрен темп, водени от KitKat и ключови местни марки.

Категорията Nestlé Health Science отбелязва нисък едноцифрен ръст. Планът за интеграция е в ход, с двуцифрен ръст през третото тримесечие.

Категорията „Вода“ осигурява среден едноцифрен ръст, подкрепен от продължаващия тренд на растеж за S.Pellegrino и възстановяването в Perrier.

Продажбите в категорията на детски храни нараснаха с нисък едноцифрен темп, подкрепен от продължаващия тренд на растеж за NAN, Lactogen и продуктите от олигозахариди в майчината кърма (HMO).

Категорията на млечните продукти бележи понижение, тъй като спадът при сметаната за кафе и UHT млечни продукти компенсират растежа на достъпните млека и кулинарните решения за млечни продукти.

Категорията на кулинарните продукти отчита намаление, водено от спада при замразените храни в Северна Америка, докато растежът за Maggi остава стабилен.

Органичният ръст на продажбите на дребно е 1,9%. Продажбите от електронната търговия са нараснали органично с 9,7%, достигайки 18,5% от общите продажби на групата.

Общите продажби през деветмесечието са намалели с 2,4% до 67,1 млрд. швейцарски франка.

Прогнозата за цялата 2024 г. е актуализирана, като се има предвид потребителската среда и по-нататъшните действия за намаляване на  стоковите наличности при клиентите през четвъртото тримесечие. Ръстът на органичните продажби сега се очаква да бъде около 2,0%, в съответствие с първите девет месеца. Базовият марж на оперативната печалба от търговия се очаква да бъде около 17,0%. Ръстът на основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да бъде като цяло непроменен.

Лоран Фрекс, главен изпълнителен директор на Nestlé, коментира: „Постигнахме органичен ръст на продажбите, воден от положителен реален вътрешен ръст. Потребителското търсене отслабна през последните месеци и очакваме средата на търсене да остане непроменена. Като се има предвид тази перспектива и по-нататъшните ни действия за намаляване на стоковите наличности на клиентите през четвъртото тримесечие, ние актуализирахме нашите насоки за цялата година, като органичният ръст на продажбите се очаква да бъде около 2,0%, в съответствие с първите девет месеца.

Nestlé е във водеща позиция в нашата индустрия предвид глобалния мащаб и широкото портфолио от емблематични марки и иновативни продукти, които са част от ежедневието на хора във всеки етап от живота им. Изграждайки тази здрава основа, ние ще се фокусираме върху потребителите и клиентите и ще подобрим нашите категории, за да усъвършенстваме представянето и да спечелим пазарен дял. Също така ще разширим нашата дигитална трансформация, за да подсилим гъвкавостта и ефективността ни. За да печелят нашите марки на пазара, трябва да инвестираме. Ние ще генерираме ресурсите, от които се нуждаем, чрез ефективност и дейности, които стимулират растеж. Дисциплинираното изпълнение на плановете на Nestlé ще помогне за постигането на устойчив ръст на представянето ни занапред, а нашият екип е силно подготвен това да се случи.

Днес обявените организационни промени ще обединят усилията на всички в компанията за постигането на фокус и съответствие. Повече за нашите планове ще съобщим на предстоящия Ден на капиталовите пазари през ноември.“

Нестле България

„Постигнахме органичен ръст в деветмесечието на 2024 г. от 8,5%, в синхрон с плановете ни, като допринасяме за силното изпълнение на Нестле в Югоизточен пазар, част от който е и Нестле България. В продуктовите линии, в които оперираме, печелим пазарни дялове и развиваме категорийните ръстове чрез успешни лансирания на нови марки и продукти в страната. Особено сме щастливи, че имаме възможността да партнираме с община Твърдица, с която заедно ще работим за възстановяването на над 110 декара опожарени гори на територията ѝ - като част от инициативата ни „SOS Залесяване“, сподели Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.

За деветмесечието на 2024 г. Нестле България отчита стабилен вътрешен ръст от 8,5%, което е с 0,7 процентни пункта по-висок резултат от този за същия период през 2023 г.

Последна актуализация: 15:00 | 17.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още