Pernod Ricard отчете по-слаби от очакваното продажби за последното си тримесечие, тъй като слабото търсене на водещите ѝ пазари – Китай и САЩ, продължава, а потребителите странят от по-скъпите продукти, съобщава Bloomberg.
Продажбите на френския производител на алкохолни напитки, чиито брандове включват водката Absolut и коняка Martell, са се свили с 5,9% на органична база до 2,78 млрд. евро през първото фискално тримесечие, което е малко под оценките на анализаторите за 2,84 млрд. евро.
Производителите на премиум алкохолни напитки са изправени пред слабо търсене в Китай на фона на имотна криза в страната, която сви продажбите.
Pernod и конкурентите ѝ, включително Remy Cointreau, са засегнати и от въвеждането на временни антидъмпингови мерки от китайското правителство върху вноса на коняк от Европейския съюз (ЕС). Действията на Пекин миналата седмица бяха предприети, след като ЕС реши да наложи мита от до 45% върху вноса на китайски електрически автомобили за период от пет години.
Продажбите в Китай на базираната в Париж Pernod Ricard са се сринали с 26% за периода. Компанията заяви, че предприема действия да смекчи ефекта на антидъпинговите мита там, но не предостави допълнителни информация. Икономическите затруднения на Китай вече засягат и пътуванията към Азия, добави компанията.
В САЩ – друг ключов пазар, предпазливите потребители все още ограничават покупките на скъпи алкохолни продукти след бума веднага след края на пандемията от Covid.
Pernod Ricard все пак продължава да очаква ръст на нетните продажби за настоящата фискална година. Обемите, които остават без промяна през тримесечието поради намаляването на цените, трябващо също да се възстановят през фискалната 2025 г., заяви компанията.
„Pernod Ricard е в перфектна буря“, заяви Тревър Стърлинг, анализатор в Bernstein. „Макар че продължаваме да вярваме, че акциите са значително подценени, не виждаме причина, която да предизвика оптимизъм в краткосрочен план“, посочва той.