IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Милен Йонков, Pluxee: Бързата адаптация на нови технологии е предизвикателство, но и възможност за растеж

Над 10 хил. търговски обекти у нас приемат разплащания с ваучерите за храна на хартия на компанията, а над 80% - разплащания с електронната карта

14:43 | 29.08.24 г.
Снимка: Pluxee
Снимка: Pluxee

От средата на тази година ваучерите за храна в България трябва да са изцяло електронни. Какви предизвикателства крие тази промяна, но и какви възможности, колко сигурни са те и какво въздействие имат върху природата - един разговор с Милен Йонков, търговски директор на Pluxee Bulgaria.

- Г-н Йонков, отскоро заемате позицията на търговски директор на Pluxee Bulgaria. Завършили сте висшето си образование в Манчестър. Защо предпочетохте да се върнете в България?

Решението ми да се върна в България беше продиктувано от желанието ми да приложа натрупания международен опит в родината си. България е страна с огромен потенциал за развитие, особено в бизнес сектора, и вярвам, че със знанията и уменията, придобити в чужбина, мога да допринеса за растежа на компанията и за развитието на местния пазар. Връщането ми тук е и личен избор – винаги съм искал да се развивам професионално в среда, която е близко да сърцето ми.

- По какъв начин образованието Ви намира приложение в професионалното Ви развитие?

Образованието ми в сферата на правото играе ключова роля в професионалното ми развитие като търговски директор. Юридическата подготовка ми даде солидна основа в разбирането на правните аспекти на бизнес сделките, договорите и регулациите, което е от съществено значение при водене на преговори и сключване на търговски споразумения. Благодарение на нея успях да развия критично и аналитично мислене, заедно с прецизност в оценяването на рисковете и възможностите. Всички тези качества ми помагат във взимането на информирани и стратегически решения в полза на компанията.

Милен Йонков, Pluxee Bulgaria
Снимка: Pluxee

Милен Йонков е търговски директор на Pluxee Bulgaria. Той има богат опит в областта на технологиите, картовите разплащания, спецификите и иновациите в този сектор. Възпитаник е на Университета в Манчестър, където завършва „Право“ със специализация „Корпоративно право“. Той става част от екипа на Pluxee в момент, в който компанията работи по активното разрастване на екипа си. Само за последната година тя бележи ръст от над 50% нови назначения.

- С какво Ви привлече Pluxee и какви възможности и предизвикателства откривате в работата си?

Pluxee Bulgaria ме привлече със своята лидерска позиция на пазара и с визията си за бъдещето, особено по отношение на дигитализацията. Възможността да бъда част от компания, която активно трансформира традиционния модел на издаване на ваучери за храна и го адаптира към съвременните дигитални решения, е изключително вълнуваща. Тук мога да приложа своя опит в търговията и правото, като същевременно участвам в процеси, които променят и модернизират индустрията.

Основното предизвикателство е необходимостта от бърза адаптация към новите технологии и същевременно поддържане на високо ниво на обслужване и удовлетвореност на клиентите. Уверен съм, че с колегите ми ще успеем не само да се справим с него, но и да го превърнем в двигател на растеж и успех.

- От 1 юли тази година ваучерите за храна у нас вече са изцяло електронни. Визуално те много приличат на банкови карти – има ли разлики в начина, по който се използват?

Електронният носител на ваучери за храна функционира по същия начин, по който потребителите са свикнали да използват своите банкови карти. Разликата се състои в това, че нямат възможност да теглят средства на банкомат в брой. Картата за храна Pluxee може да се използва за пазаруване на храна, хранителни добавки и безалкохолни напитки в търговски обекти, които са част от партньорската мрежа на Pluxee Bulgaria. Що се отнася до касиерите в търговските обекти, те могат да приемат разплащания с нашата карта за храна по същия начин, по който това се случва с банкови карти – на ПОС терминала на магазина.

- Какви възможности за Pluxee разкрива преминаването от хартиени към електронни ваучери?

Изключително щастливи сме, че въвеждането на новия ни дигитален бранд в България съвпадна с периода на дигитализацията на ваучерите за храна, за да можем да предоставим на нашите клиенти, крайни потребители и търговски партньори това, което заляга във философията на нашия бранд - „Свят на възможности“. Преминаването от хартиени към електронни ваучери за нас разкри много възможности – предоставяне на модерна и дигитална услуга, повече предимства и добавена стойност, които са в крак с тенденциите на модерния свят.

Снимка: Pluxee Снимка: Pluxee

- Увеличи ли се мрежата ви от партньори при задължителното преминаване към електронни ваучери? Колко и какви са те към този момент?

Pluxee Bulgaria разполага с широка мрежа от партньори в цялата страна. Над 10 хил. търговски обекти у нас приемат разплащания с нашите ваучери за храна на хартия.* Към момента можем да се похвалим, че над 80% от тях вече приемат и разплащания с картата за храна Pluxee. Тези, които с приоритет още в началото на годината започнаха да приемат плащания с нашите карти, бяха големите вериги – Кауфланд, Фантастико, Билла, Т-Маркет, МЕТРО, LIDL, Минимарт.

Амбицията ни е мрежата ни да расте експанзивно и вярвам, че това няма да отнеме дълго, тъй като много нови като тип и локация търговски обекти се свързват с нас, заинтересовани от въвеждането на нашия продукт. Наша цел като компания винаги е било да подкрепяме малкия и среден бизнес, затова очаквайте скоро все повече заведения за хранене, местни производители и онлайн магазини, отбелязани на интерактивната ни карта с обекти.

* Те все още могат да бъдат похарчени от потребителите, които разполагат с такива, до датата на валидност, обозначена  на тях.

- Какви са предимствата на ползването им за компаниите?

Основното предиство на ваучерите за храна като социална придобивка продължава да бъде възможността за компаниите да дадат повече на своите служители, като в същото време оптимизират своите разходи. Ваучерите за храна са 100% освободени от данъци и осигуровки до 200 лв. на служител на месец за работодател и служител.

Дигитализацията обаче носи много нови ползи със себе си – работодателите могат да се радват на много по-бърз и лесен процес по подписване на договор, поръчка и презареждане на ваучерите – изцяло онлайн, благодарение на Портала за клиенти на Pluxee Bulgaria. Това намалява както времето за дистрибуция на ваучерите и тяхното осчетоводяване, така и разходите за хартия, пластмаса и логистиката. Процесът е и по-устойчив. Нашата карта е произведена от 99% рециклирана пластмаса, а с избор на виртуални карти от нашите клиенти елиминираме и последния един процент – заедно с разходите за доставка.

- А предимствата за крайните потребители?

Вече не е необходимо служителите да посещават офиса, за да получат своите ваучери за храна всеки месец. Сумите се превеждат по баланса на картите им и оттам нататък всичко е много познато и лесно. Разполагаме с мобилно приложение за следене на баланс, трансакции, постъпило зареждане, като служителите могат да следят и за нови обекти и промо активности. То има отлични рейтинги както в Google Play Store, така и в Apple App Store, което е сигурен знак за нас, че вървим в правилната посока.

Все пак осъзнаваме, че не всички наши потребители са на „ти“ с технологиите, затова разполагаме с десктоп портал за потребители и с професионален център за обслужване, където те могат да зададат всички свои въпроси и да получат необходимото съдействие.

- Как използването на ваучерите се вписва в плановете на компаниите за намаляване на екологичния отпечатък?

Елиминирането на хартиения носител допринася в огромна степен за намаляването на въглеродния отпечатък както на нас като компанията оператор, така и на нашите клиенти и потребители, като част от този процес. Хартиените ваучери се опаковаха в защитени пликове от мерки за сигурност и се транспортираха към наши клиенти всеки месец. Това разхищение остава в миналото.

Pluxee има глобална цел за намаляване на въглеродния отпечатък с 90% не по-късно от 2035 г. В България съществен процент от тази цел се изпълнява с дигитализацията на ваучерите. Непрекъснато се стремим към устойчивост – дигитализирахме вътрешните си процеси и направихме възможно целият процес да протича онлайн: от запитването за оферта, през подписването на договор, до предоставянето на сумите в картите на служителите. По този начин консумацията на хартия и пластмаса е сведена до 0.

- По какъв начин се гарантира сигурността и безопасността при използването на електронните ваучери?

Сигурността на нашите процеси винаги е била приоритет за компанията и с дигитализацията на услугата ни това не се променя. За да я осигурим на първо място по линия на плащанията, избрахме да се доверим на иноватора в картовите разплащания – Visa. Това партньорство осигурява спокойствието както на нас като оператор, така и на нашите клиенти и партньори, че картата за храна Pluxee покрива всички международни стандарти за сигурност.

Всички платформи, които нашите клиенти и крайни потребители използват, също разполагат с най-високо ниво на защита. Намират във високо защитена среда в облака AZURE и трансферът на данни, които постъпват и впоследствие се съхраняват в нашите системи, е криптиран. Всички достъпи се осъществяват чрез комплексни пароли и двуфакторна аутентикация. Това гарантира изключително ниво на защита на данните.

- През последната година компанията увеличава екипа си с 50% - какво е значението на това разрастване?

Дигитализацията на ваучерите за храна доведе със себе си нуждата от нови процеси, работа с нови системи, разрастване на съществуващите екипи и създаване на цели нови екипи в рамките на нашата организация. Pluxee Bulgaria се стреми да привлича най-добрите таланти в сферата на картовите операции с предишен опит, релевантен за новата услуга. Радвам се, че се присъединих към компанията като част от този процес. Услугата се променя, нужна е различен тип експертиза и, логично, екипът расте.

Големият интерес към услугата също предполага увеличаване на търговския екип и центъра за обслужване на клиенти, за да отговаряме на клиентските запитвания и крайните потребители максимално ефективно.

Последна актуализация: 14:43 | 29.08.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още